Skällande hund

astronaut

Trådstartare
frågar åt en kompis:

Hon har en hund på 6 månader, och den har börjar skälla åt alla hundar, innan var hon i princip jättelugn. Men sedan en annan hund (lös) sprang som en galning runt henne och började skälla så blev hunden rädd och osäker och nu skäller hon mot varenda hund. De har försökt distrahera henne lite med pinnar, bollar, sitt, godis men absolut inget fungerar tydligen.

Har ni några idéer på vad hon kan göra?

Sv: Skällande hund

söka hjälp innan de går för långt :cool:
Min hund blev också sådan efter att ha blivit utskälld och översprungen av två stora håriga hundar. de började med skällande och nu har de blivit värre.

Vad händer om de håller sig lugna och bara går förbi den andra hunden? funkar hunden med andra hundar annars?
Jag är dålig på att ge råd då jag själv har samma problem

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
580
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 731
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10