Sv: Skakelfäste, giggsele
Hej!
Sytt om själv!?
Visst visst jag grejar mycket själv det gör jag, men jag passar mig för att sy i läder till en sele- jag ger mig ju inte på vad som helst!
Syns kanske dåligt, har rullat ihop en vojlok till däckelunderlägg - det nya underlägget är på väg
. Annars är ju däckeln som när jag köpte den, såg att en tömring snott sig också
. Har ju lagt upp tömmarna på ryggen och även snurrat fast dom vid ett tillfällt då ponnyn envist bara skulle äta gräs! Ja inte för att hon stod nå bättre då! Hon började sparka med frambenen istället!
Jag köpte själva däckeln billigt av mina kusiner!
En gång hängde det ett körhuvudlag och en gammal sele på "kontoret" som de köpt från någon (okänd person) som kommit ner på gården och sålt det! Så det är antagligen så det går till. Både denna däckel och körhuvudlaget tror mina kusiner är cirkusgrejer! Ja okunnighet kan ställa till det ibland! Och sen undrar dom varför cirkusen (som om sommrarna kommer och köper hö o lämmnar gödsel på gården) inte vill ha det!
Och jag sa vad det var men dom menar på "du har dina ideer" och dom har sina!
Ja det är nog storlek full, men med en knubbig ponny och kortare bukgjord så fungerar det ju utmärkt!
Ser inte Noras däckel
men jag vet på ett ungefär hur Tärnsjös däcklar ser ut. Tycker inte denna på bilden är så värst fin!
det är ju bara en rem på bröstan också
fast den slutar ju i två ändar :smirk: .
Ja bla bla bla nu led jag visst lite mycket av skrivglädje
Mvh Lisa