Skakande häst - fryser den?

Sv: Skakande häst - fryser den?

Jag bor ju inte vid mitt stall och när jag kommer till stallet är hästarna redan inne:cry:..Men om min häst hade stått och skakat inne i stallet hade jag låtit han skaka på om han inte var blöt lr svettig.:smirk:

Men inte om jag hade märkt det ute i hagen kan jag ju erkänna :)

Okej, då är jag med på hur du menar igen. :)

Min pålle stod och skakade i ösregn när jag kom till stallet idag, så jag tog in honom, gav honom hö att tugga på och satte igång att borsta honom (jag gick igenom varenda borste i ryktspannen, allt från gummiskrapa till mjuk pannborste :angel: ) tills han slutade skaka. När han var varm igen så slängde jag på honom det nyinköpta fodrade rengtäcket och släppte ut honom i hagen igen. Hoppas han inte fryser i det nu..! :p

Det är nog inte risk ;) Det är ju inte så kallt ännu. Enda nackdelen är at det regnar å det är ju ige vidare :(

Så du skulle inte lagt på din häst ett täcke om den skakade inne i stallet?

/Maria

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 044
Senast: Bee
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 958
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand