Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag när jag tog in hästen för att byta täcke då det hade regnat igenom det så stod han och sakade precis som att han frös. Kan det vara för att han frös eller vad kan det vara?
Jag tog av täcket och satte på ett fleecetäcke, lät honom vara inne och käka lite hö och sen på med ett nytt täcke och ut i hagen. gjorde jag fel? han slutade skaka när han fick på sig fleecetäcket...
Klart jag gör, gör inte du det? Men man måste inte sätta på en häst (om den inte är klippt förstås) ett täcke bara för att den skakar. ( min åsikt)
Den hästen jag har nu, har aldrig frusit så att den skakar för att den är alltid torr under sitt täcke. Är hästen blöt och fryser ska den ha ett bomullstäcke som andas, likadant när den är svettig. Men om hästen är torr och står och skakar pga att den fryser behöver man inte lägga på ett täcke enligt mig. Men skriv på ni bara, jag står på mej :smirk:
Den måste ju torka först innan man värmer, Och om man lägger på ett tjockt täcke som inte andas om den är blöt blir det inte så mysigt för hästen...