Skaffa valp

Smurfoff

Trådstartare
Vi ska kanske köpa en valp till sommaren, vi har 2 mellanstora hundar nu och vi vill ha en liten hund. raserna vi funderar på är kinesisk nakenhund, italiensk vinthund . det jag undrar är att jag bara kommer hem på helgerna och det är jag som vill ut och träna med hunden samt ställa ut m.m. kommer hunden gilla dom andra i familjen mer bara för jag inte är hemma lika ofta? jag har alltid velat ha en egen hund som tyer sig till mig. då det är min ide att skaffa en hund till då jag vill ut och träna med hunden .
 
Sv: Skaffa valp

Om du bara kommer hem på helgerna tycker inte jag att det är en så kul idé, vill du träna och så med hunden krävs det nog att en annan familjemedlem gör det under veckodagarna och du gör det under helgerna, då får ni ju dock komma överens hur ni ska träna, vilka kommandon osv. Att den kommer ty sig till de andra i familjen blir ju helt naturligt eftersom du bara kommer hem på helgerna, då kanske den ser dig som enbart en besökare istället :crazy: :D
Kanske vänta tills du gått ur skolan åtminstone?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 682
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 468
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 188
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp