Skaffa vakthund. Ras?

Sv: Skaffa vakthund. Ras?

Jag förstår att du kan tänka dig en vuxen omplacering? Då kan en hovawart vara något för dig. En bruksras som ursprungligen va gårdsväktare så vakten finns naturligt och en hoffe borde avskräcka många. En del är jättenöjda med att leva som gårdshund och få hänga med medans andra måste få jobba för att må bra. Med en vuxen omplacering vet man ju vilken typ det är.

Jag vill absolut inte ha en valp. :)
Har fått nys om en underbart fin schäfer. Hoppas att man kan bli godkänd där men troligtvis många intresserade.

Labben vi hade i familjen när jag växte upp hon skrämde skiten av de flesta om hon satte onda sidan till, så det är nog inga problem med det där:D

Å andra sidan stod min mosters labbe glatt och viftade på svansen när matte blev nerslagen :crazy:. Min daglabbe hade säkert vaktat dock men i hans fall beror det på osäkerhet. Så det är nog rätt individuellt när det gäller labbar, jaktlabbarna brukar vara mer vakt i (och mindre "älska alla") än utställningslabbarna :).

Å andra sidan stod min mosters labbe glatt och viftade på svansen när matte blev nerslagen :crazy:. Min daglabbe hade säkert vaktat dock men i hans fall beror det på osäkerhet. Så det är nog rätt individuellt när det gäller labbar, jaktlabbarna brukar vara mer vakt i (och mindre "älska alla") än utställningslabbarna :).

Sen har i ju hädelsen med en York som satte tänderna i en presumtiv våldtäktsman som anföll matte i ett elljusspår.
Så man skall inte döma hunden efter håren.:laugh:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 186
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 598
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka