Skaffa medryttare/kusk!

Q

Qia

Hej!!

Jag har en helt fantastisk ardenner som jag tänker skaffa en medryttare till 2-3 dagar i veckan!
Min ardenner vill alltid komma ut, är pigg, inkörd, inriden snäll som få! Hon är bara 5 men är helt enkelt bara grym!!!:)

Nu till min igentliga fråga.. :confused: kan jag begära 100 kr i veckan i ersättning även om jag får hjälp med motion och mockning?? Har även 1 ponny som man får mocka hos varje dag man är och rider/kör. Jag betalar ju stallplats, foder, strö, försäkring, hovslagare mm. Vill inte verka sniken eller nåt men det är ju faktiskt dyrt att ha häst!

Tacksam för svar!!:bow:

Sv: Skaffa medryttare/kusk!

100 kr är helt ok, men begär nte mer än så (ev 150-200) eftersom man måste mocka för 2 hästar (visserligen en liten ponny, men ändå!)

Tänk bara på att om du tar betalt - så har medryttaren rätt att ställa krav på dig som ägare också.
Hellre att man ser det som en AVLASTNING att slippa åka till stallet just den dagen, du får inte ut något roligt av det (rida/köra) men du behöver heller inte göra det tråkiga (mocka).
Sedan (iom att du skriver att hästen är så ung) kanske du vill ha någon med lite mer erfarenhet så hästen även kan lära sig något då denne rider, men är det så får man nog BETALA istället för att få BETALT.

Bara lite funderingar. Men här är det ju inte tala om enbart nöje (d v s ridning) utan lite förpliktelser också (mockning) vilket drar ner eventuell kostnad för medryttare en del.

Hej på dig:banana:
Det har varit många trådar om just detta ämne och alla har sina egna uppfattningar om betalning eller ej,så om du känner för att ta 100 kr eller mer så finns det säkert någon som är villig att betala det.
Är just lite kluven i denna fråga själv:confused: på ridskolan i våran by kan man ha en sköt häst,då har man några stallvakter per termin,(in-ut släpp)mockning åt sköthästen samt fodra.Som tack får man då rida hästen på helgerna.Om man är ensam skötare=8 dagar i månaden som tack och det kostar ingenting.Så detta är något du får diskutera med medryttaren (priset).Vet själv att de är väldigt dyrt med häst då jag haft häst tills alldeles nydligen.
Lycka till med hästen! och hoppas du får tag på en bra medryttare:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 805
Senast: SwedEmB
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 564
Hästhantering Jag behöver bolla lite tankar och idéer med er. Bakgrund: haft egen häst för ca 8 år sedan, (tog en paus, då det blev för mkt i livet...
Svar
16
· Visningar
2 037
Senast: MattiZ
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat