Skaffa hund

Yeah

Trådstartare
Återigen en tråd ifrån mig om att skaffa hund.

Har nu bestämt mig för ras - Det kommer bli en dvärgpinscher.
Dom passar mig utmärkt i temperament och storleken.
Har tidigare sagt att jag åtminstone vill ha en hund i mellanstorlek,
men har nu insett att en liten hund passar mig bättre.

Har pratat med min familj, som alla skriker rätt ut åt mina planer.
Dom anser INTE att det är rätt tidpunkt för mig att skaffa hund nu,
och jag tycker tvärtom. Förnärvarande är jag sjukskriven och har
all tid i världen för en valp. När jag någongång framöver börjar jobba
kommer jag mest troligt att kunna ta med mig hunden, annars är jag
beredd på att lösa det med dagmatte eller dyl.

Visst är det så att jag egentligen inte vet vad jag ska göra med mitt
liv eller vad jag ska ägna mig åt, men samtidigt är jag beredd på dom
uppoffringarna jag kan få göra. Jag vet vad det innebär att ha hund
då jag haft hund tidigare. Känner att jag behöver något att ägna mig
åt, ett intresse. Kommer träna hunden framförallt inom lydnad, men
även prova på lite annat , såsom spår.

Så, Är jag olämplig hundägare just nu eller inte?

Sv: Skaffa hund

Jag tycker inte det. Speciellt inte eftersom du själv vet hur det är att ha hund och är beredd att lösa det på bästa sätt när du börjar jobba. :) Jag var i en liknande situation när jag skaffade min hund.. arbetslös, visste inte när jag skulle hitta något jobb, visste inte vad jag ville bli. Men jag tänkte som du, jag var beredd på att göra uppoffringar och eventuellt lösa det med dagmatte. Och det har gått jättebra, trots att jag är ung och vilsen.. :p

Vad skönt att höra.
För även om det ibland kan vara jobbigt att ha hund, så ger det så otroligt
mycket mer. Tror att det är bra om man inser att det inte alltid kommer vara en dans på rosor.
Dock var min förra hund en hund som krävde så otroligt mycket, det kändes oftast
som att det var "ett steg framåt, och två steg bakåt".
Därför kommer jag träna mycket med min nästa hund, framförallt träna i olika miljöer
så att det i slutändan kan bli en hund som kan hänga med mycket, Då blir man ju inte heller lika bunden.

Så, Jag har i princip bestämt mig för att det ska flytta en liten vovve hem till mig,
Bekymret blir dock att få fram pengarna som den kommer kosta i inköp. :cool:

Låter jättebra. :) Det är ju skönt med en liten hund, som är lättare att ta med sig. Jag ville ha en stor från början, men det blev en ganska liten och det har jag ju tänkt på måånga gånger att det var så bra att jag inte valde en större ras. Det är så skönt att kunna sätta hunden i knät om det är proppat på bussen, eller lägga henne under sätet när man åker tåg osv. :)

Vad kostar en sån liten skrutt som du vill ha?

mm, precis.
Jag har dessutom pappa och många vänner 7mil härifrån, så dom gångerna man
åker dit är det ju, precis som du säger, en klar fördel att ha liten hund man kan
ha i knäet. Dock är dvärgpinscher den enda mindre rasen som tilltalar mig utseendemässigt.

En sån liten skit kostar kring 9000kr.

Ok. :) Jag tycker inte heller det finns så många fina små raser. Det finns en hel hög fulsöta, men väldigt få som bara är söta :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 610
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Lingon
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 135
Senast: AnneB
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 251
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar