Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast med seriös hundhållning så borde du rimligtvis ha märkt en tjuvparning?
Fast med seriös hundhållning så borde du rimligtvis ha märkt en tjuvparning?
Jag tror att olyckor kan drabba alla. En uppbruten dörr, en ouppmärskam hundvakt m.m.
Jag tror att olyckor kan drabba alla. En uppbruten dörr, en ouppmärskam hundvakt m.m.
Ja, en olycka kan hända - men då VET man ju om det. När man hittar hundarna tillsammans, eller tiken kommer in efter att ha rymt osv
Då kan man u-ljuda och sen kastera eller abortstpruta tiken-
Förstår du skillnaden mot "oj tiken är jättetjock - undra varför?"
Ja, en olycka kan hända - men då VET man ju om det. När man hittar hundarna tillsammans, eller tiken kommer in efter att ha rymt osv
Då kan man u-ljuda och sen kastera eller abortstpruta tiken-
..en gårdvartik i lina och granngårdens hanhund..Den sortens tjuvparningar har skett mååånga gånger ute i "våran" by.. och om man då är på jobebt kan det vara liiiite svårt att se vad gårdvaren har för sig..
Ville bara ge ett exempel till.. alla har ju inte sina hundar instängda inomhus hela dagarna när dom är på jobbet...
^^
Är man så pantad att man ställer ut en löptik i lina så är man oseriös.
Det värsta är att det finns sådna ägare. Och sen är de förvånade när deras 12månaders valp klämmer ut 8 valpar och håller på att styka med själv på kuppen...
Fy vad du är oseriös![]()
![]()
Fast jag hade åkt in och u-ljudat om min löptik haft påhälsning av en hane
Det är strålande att du är ett sådant föredöme, men var inte för snab b att kalla andra människor för oseriösa... Olyckor kan ske, och ÄVEN om jag INTE är för blandrasavel, så kan jag inte se att det skulle vara någon VÄRLDSKATASTROF om en eller annan blandraskull kommer till världen av misstag- särskilt inte om det handlar om raser som är OK med varandra och friska och trevliga föräldradjur. Ibland tar faktiskt blandrasdebatten här på Buke löjligt stora proportioner...
AKO - matte till två renrasiga.