Skador med guldskor???

charmant

Trådstartare
Finns det någon som fått skador gjorda från sparkar av häst med guldskor??Vill bara veta för jag tycker guldskor är kanon att ha bak då inte de broddarna är lika vassa och långa som vanliga isbroddar.
Snälla...jag vill bara ha svar på den frågan och ingen diskussion om broddars vara eller icka vara:)

Tack tack.

Sv: Skador med guldskor???

Sure, jag hade en häst som förra året blev sparkad av vår "bitch" i hagen, jag tror hon hade guldskor annars hade hon vanliga dojjor med 6 brodd i.

Det tog rätt på hasen så han var väl lite stel i nån/några veckor innan svullnaden gick ner...

Jag tyckte ändå att det var en rätt "dålig" träff men när jag tittar i träningsboken så var vi igång och tränade normalt i början av januari och jag köpte hästen i mitten av december så det gick nog rätt bra med läknongen ändå.

Jag har haft värre sparkskador av barfotahovar på haserna än med brodd. Barfotasparkarna verkar "fläka" mer om huden går sönder???

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 806
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
2 263
Senast: LiviaFilippa
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama