Skadat benet

M

millansnillan

Idag när hunden var ute och sprang så hände något. Jag vet inte riktigt vad men han verkade snubbla i en grop eller något. Efter det så lyfte han på ena bakbenet när han stod still men stödde lite på det när han gick. Det var ingen tagg eller något i tassen, det kollade jag. Men när man tog i benet och flyttade det så knakade det lite. Han verkade inte ha ont utan såg bara lite ledsen ut (världens bortklemaste hund så det oraode mig inte) Efter några minuter så gick han nästan som vanligt (ngt stelare i benet och tassen lutade lite inåt). Han travade tillochmed och galopperade lite, verkade inte ha ont. Var ju inte busig som innan men det tror jag mest var chocken och senså gjorde det väll kanske lite ont när han galopperade.


Detta hände ungefär vid 19.30. Från att det hände till nu ska har han gnytt till 2-3 gånger när bakkbenet hamnat konstigt (när han hoppat upp i soffan ibland och när han blev upplyft). Han går fortfarande konstigt med baktassen men verkar annars helt okej.

Det enda är att han inte vill lägga sig ner, han sätter sig, han står upp och han travar men han vägrar att lägga sig. Antar att det är för att det gör ont i benet då.
Han är helt utmattad nu (enda gången han vilat är några minuter då han blev skrämd och trillade omkull) men lägger sig ändå inte.




Vad tror ni att det är?
Är det inte bra imorgon så tar vi honom till veterinär men det kan vara bra att veta ifall någon här vet vad det är och ifall det går över med någon dags vila så man inte tar iväg honom till veterinären, betalar självrisk på 1000 kronor och sedan så var det bara att han slagit i tassen eller något annat som bara kräver vila.
 
Sv: Skadat benet

min hund älskar att klättra i träd,försöker verkligen få han att sluta,då det är stor risk att han gör illa sig...

en dag när vi var ute på gården,och det ringde inne,sprang jag in,sekunden efter ser jag att han sitter i trädet 3-4 meter upp,sen när jag kommer blir han ju så rädd,för han VET att han INTE får klättra i träd,så då får han för bråttom ner,snubblar till och landar på marken,med alla fyra.. han haltade lite i början,men lyckades lägga sig ner en stund och sova,sen när han vaknade så haltade han ännu mera! :eek:

jag ringde till vett och han sa att jag skulle avvakta tills dagen efter,och att det antagligen var en lätt sträckning eller att han bara fåt en rejäl smäll.. dom kunde inte göra nått åt det iallafall,bara om det skulle vara brutet,eller spricka eller liknande,och om det var det så skulle han ju inte vara uppe och gå..

han sov hela dagen efter och på den kvällen så vart det bättre,nu haltar han liiiiiiite,knappt synligt när han legat still länge,typ över natten..

men han kom ju på hur matte och husse skämde bort han när han hade ont,och vi tyckte synd om han,så i fall man skäller på han nu,så ställer han sig på tre ben...:rofl:
 
Sv: Skadat benet

Engelsk Cockerspaniel, tyckte det kändes som om det knakade i knäet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 210
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 864
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp