skadar och skrämmer våra hästar i hagen

Sv: skadar och skrämmer våra hästar i hagen

Ja vi är verkligen helt säkra.En cirka 1dm bred länk är tvärt avklippt i en låg man,och den förut lika låna svasen är numera inte så lång.Även där är det inte tussvis utan rakt och prydligt.Vad gäller skärsåren tyckte vi att det såg djupt ut och med väldigt jämna fina kanter.Tillkallad vetrinär säger att det är skärsår och vi hittar ingenting i hagen som kan ha orsakat detta.
Jag hade hellre velat att det var som du sa dock:(

Zeus:Jo det finns grannar en rätt bra bit bort,men förstår inte vad dom skulle göra så för.Det har gått hästar här i åratal och det finns ingen missämja vad jag vet.Vi brukar köpa hö från dom

Sätt upp ett tält (Husvagn om ni har)
Ta en natt var, är ni 6 så är det ju bara en natt/vecka.
Vill inte alla så gör det med dom som vill.
Jag hade nog till och med legat själv om det knep.(har två stora hundar:devil:)

Mobil med, numer till övriga så det snabbt kan vara på plats om det händer något.
+ till polisen + att det aldrig kan vara fel att medela polisen om vad som hänt och att ni kommer att vakta.

Kamera för att ta bevis kort.

Ev om hagen är stor och det finns mer än ett sätt att ta sig in, häng en bjälra eller något annat som hörs runt halsen/i grimman på stona.
Blir det panik så lär ni hörta skilnad än när de rör sig vanligt

Det här låter helt sjukt. hur kan någon göra såhär...

Var uppmärksam på om det kan vara någon av dom andra ägarna som gör illa hästarna.

kolla även om det finns människor som inte varit där förut som är där nu.

vi är 4 ägare till dessa hästar,men det tycks inte som att det är riktat mot någon speciell ägare.En ägare har en valack och ett sto.Deras sto har drabbats,men som sagt inte valacken.

vissa människor är hemskt sjuka. men även dom kan tydligen vara klipska usch... dom som äger vallacken och stoet kanske har velat göra så att det blir osynligt att dom skulle kunna göra efterssom deras sto har blivit drabbad. men att göra en sådan så måste man vara väldigt kall för vem vill sin egen häst illa. det kan ju oxo vara någon i deras något oxo.

på något så tycker jag dom binds till detta av vad jag hör... kan ha helt fel oxo. men det är mina teorier

ja jag vet ärligt talat snart varken ut eller in...men det är obehagligt,och det är synd om hästarna.Ponnyn är jätte orolig,han som annars brukar vara lugnast av dem alla.

som du förstår vill jag inte gå in på någon närmare beskrivning,men någonstans i gävleborg ligger det.

synd! Hade det varit närmare hade jag gärna tagit ett pass åt er!!!
Dra ihop alla ni känner så att ni kan vara där i pass dygnet runt. Det är ju helt klart ingen frisk människa,så kanske ni inte ska vara där själv,utan två och två. Och ett baseballträ i varje hand:mad:

ja man undrar ju vad det är för fel i huvudet när man gör sånt här...och vad som i så fall MER kan vara fel.
Man blir både ledsen och arg...men också rädd faktiskt.Om vi verkligen lyckas ta personen/personerna på bar gärning...vad ska man då vänta sig för beteende av dem?
Man ringer ju förstås direkt till polisen,men det tar ju dem en stund att hinna ut.

Nej,man vet ju aldrig vad det är för sjuk fan. Så att försöka vara där mer än en åt gången är nog inte så dumt. Man får väl inte skriva riktigt som man känner här:o men,om jag hade tagit personen på bar gärning så hade jag nog använt vad som helst för tillhygge jag kommit över..
MEN,var rädd om dig och hoppas att allt löser sig!!!

ja jag vet ärligt talat snart varken ut eller in...men det är obehagligt,och det är synd om hästarna.Ponnyn är jätte orolig,han som annars brukar vara lugnast av dem alla.

Det är verkligen förjävligt. sommarbeten är till för att hästarna ska få lugn och ro... inte kaos.
Ponnyn känner på sig att saker inte står rätt till. känner verkligen med dig i det här. Hoppas ni får tag på djurplågaren/djurplågarna. människor som gör sånt här mot hästar borde sättas dit och betala rysliga summor i böter för skador dom gjort.

Men altså när ni har vakt pass, vad gör ni då? är på gården och fixar och bilen står synlig eller sitter ni gömda i skogen så inget vet att ni är där? ser idioterna när ni är där och vaktar? Har ni vaktpass dygnet runt?

och om det nu skulle vara någon i stallet vilket jag inte kan tro, vet alla i stallet om ifall någon inte kommer på sitt pass?

Hej! mitt sto blev skuret i underlivet förra vintern. Polisanmälde det men mer hände inte. Som tur är fick hon inga större skador, men det gör mig så j*vla arg att det finns folk som ¨håller på såhär. trodde aldrig det skulle hända mig och min häst.

går det inte att gömma sig och sitta på vakt nära hagen?? Ta dom som gör det på bar gärning? Kanske är farligt men jag hade nog gjort vad som helst om det hände min häst fler gånger..

by the way;

När detta hände min häst så var det någon som sa att det är folk som tillhör någon sorts sekt eller liknande som gör sånt här mot ston vid olika högtider, typ midsommar, jul (som mitt hände), påsk mm.
Det tillhör deras "religion".. Sjukt, men det är vad någon sa.. Det var inte bara min häst som blev utsatt den julen. En häst i grannkommunen skadade de så illa med en bräda med spikar på som de körde upp i underlivet på henne. Jag mår illa.

Aj, aj, aj:cry: jag förstår inte ens hur man lyckas med det, hästen borde ju säga ifrån så det ryker om det.

Varför finns det så många idioter? Jag skall mura in dem i berget tillsammans med en massa kärnavfall efter att de fått något hemskt uppkört någonstans där solen aldrig lyser..:mad:

Har alla hästar som utsatts blivit skurna? Om man nu som hästägare skulle vilja göra något sådant mot en annan häst så kanske man kan offra lite man och svans på sin egen häst för att man inte skall ses som skyldig.
Det är jättebra att ni håller ihop och litar på varandra, men det finns folk som har ett sånt poker-face att man inte vet om de talar sanning eller ljuger. Du kunde kanske som sagt ha lite egen brottsutredning i hemlighet.

Du tror inte att dessa händelser har med stallägaren resa att göra? Denna kanske inte är på resa...

Jag skulle inte våga sitta uppe och vakta ensam, i synnerhet inte på natten, då inkräktarna har tillhyggen med sig till hästarna. Hästarna skulle jag ha inomhus om nätterna, iallafall om detta fortsätter. Det är trots allt lättare att övervaka ett stall än en hel beteshage.

Mörkrädd som jag är kommer jag typ att ha mardrömmar nu...:(

Sätt upp ett tält (Husvagn om ni har)
Ta en natt var, är ni 6 så är det ju bara en natt/vecka.
Vill inte alla så gör det med dom som vill.
Jag hade nog till och med legat själv om det knep.(har två stora hundar:devil:)

Mobil med, numer till övriga så det snabbt kan vara på plats om det händer något.
+ till polisen + att det aldrig kan vara fel att medela polisen om vad som hänt och att ni kommer att vakta.

Kamera för att ta bevis kort.

Ev om hagen är stor och det finns mer än ett sätt att ta sig in, häng en bjälra eller något annat som hörs runt halsen/i grimman på stona.
Blir det panik så lär ni hörta skilnad än när de rör sig vanligt

Precis vad jag tänkte råda om! men ska ändå tillägga något. Nog för att voffsingarna skulle räcka långt.... :devil: men det är nog ändå smart att ha någon människa i sällskap. Vittnen väger tungt i rätten. :cool:

fy vilka i*ioter de finns ibland. ja skulle aldrig våga vara där själv. men 2 o 2 och vakthundar.. Hoppas de slutas upp me sånt där nu!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka