Skadad ledkapsel

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare fobewap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 544
F

fobewap

Har skrivit en tråd här tidigare om min arabvalack 15 år, som jag har varit på klinik med. Där konstaterades efter böjprov , hälta båda fram:cry: Han behandlades i vä kota fram samt hö knä fram... När vi nu var på återbesök ( 3 veckor emellan) så tyckte veterinären att han ej hade svarat på behandlingen i vänster kota varvid han gjorde ultraljud. Han upptäckte där att ledkapseln var skadad:cry: Enl veterinär hjälper det ej med fler ledbehandlingar utan detta är en skada som måste självläka...rekommenderade däremot laserbehandling som han nu får hemma! Han sa också att det varit lättare om min häst varit yngre...Men att det ändå finns en chans att det kommer läka! Han ville absolut inte att han skulle stå stilla utan hållas igång så mkt som möjligt i skritt o lite trav på jämnt underlag...Han får också gå i sin vanliga hage..
Ngn annan som varit med om sådan här skada ???

Sv: Skadad ledkapsel

Jag har ingen egen erfarenhet av ledskador MEN däremot har jag mycket bra erfarenheter av laser! Som vet säger så är ju tid det enda du kan ge din häst just nu.. men laser gör mycket mer än vad man tror ;) Back on track är kanske också ngt att ta till? ökar blodcirkulationen och verkar även antiinfalmmatoriskt.

Sv: Skadad ledkapsel

Tack ! Jag har inte mkt erfarenhet av laser själv så skönt att höra att du har bra erfarenhet av det :) Jag har funderat på att skaffa backontrack, men ngn sa till mig att de "mjukar upp" lederna vilket inte skulle vara bra vid ledskada :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 058
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 009
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 206
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 881
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve