Silver Girl
Trådstartare
Min häst har sedan ett par år kronisk lymfangit i ena bakbenet. Han är ej halt och rids som vanligt. Tyvärr har detta dock skadat tillväxtzonen på hoven och insidan växer väldigt konstigt, det ser ut som en bit av hoven trillat av. Senaste månaderna har det blivit allt svårare vid skoning, finns snart inget att fästa sömmarna i på insidan och hovslagaren får komma allt oftare då sömmarna lossnar. Han har sagt att snart går det inte alls kommer att gå att få på en sko.
Så nu letar jag alternativ. Hur är det med boots? Kan man ha dessa på större delen av dagen (dvs i hage och vid ridning) och ta av bara inne i boxen nattetid? Kan det gå att hitta några som passar på en hov med "ovanlig" form?
Andra alternativ?
Inser att detta bara kommer att fungera tillfälligt och han är 20 år, men fullt frisk i övrigt och vill kunna ha honom kvar så långt möjligt.
Så nu letar jag alternativ. Hur är det med boots? Kan man ha dessa på större delen av dagen (dvs i hage och vid ridning) och ta av bara inne i boxen nattetid? Kan det gå att hitta några som passar på en hov med "ovanlig" form?
Andra alternativ?
Inser att detta bara kommer att fungera tillfälligt och han är 20 år, men fullt frisk i övrigt och vill kunna ha honom kvar så långt möjligt.