Skäckhingsten oj oj??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _xanth_star_
  • Startdatum Startdatum
X

_xanth_star_

Tror att den hette så. Någon som vet nånting om den och vad den har lämnat (Nej ska inte betäcka :smirk: )...

Började bara fundera på ett skäcksto jag vet, som är just efter den hingsten...

Mvh Johanna

Sv: Skäckhingsten oj oj??

Här finns stammen Oj-Oj och ett par avkommor.

Färgen kommer från morfar Orlando. Han var inte godkänd, och användes i avel hos G E Göransson, Mjövik, Everyd. Han i sin tur fick sin färg från farmorsmormor Broka. Hörs nästan på namnet ;)

Hmm... Hur kollar man avkommorna?? Har på känn att man måste vara medlem och det verkar så besvärligt så det vill jag inte...

Orlando, har han fått många avkommor då??

Man måste inte vara medlem. Tryck på Report och välj Progeny, så kommer avkommorna fram. Likadant med Orlando. Tryck på hans namn i stamtavlan, och gör sedan likadant.

Jag red honom ett tag när han stod i närheten av mig och användes av dåvarande ägarna i avel, ganska snygg hingist men absolut inget jag skulle avla på.

Oj-Oj 's mor Obs tävlades i hoppning på 70-talet och jag såg henne flera ggr. Men det var inte hennes tävlingsresultat jag minns bäst, utan att Obs alltid var så skitig! :bump:

Var mamman oxå skäck?? Skitiga skäckar är ju så fult :eek: :eek:

Vet nån förresten om han var homozygot, vi pratade om han i stallet iadg och alla hade bara sett skäckar efter honom...

_xanth_star_ skrev:
Vet nån förresten om han var homozygot, vi pratade om han i stallet iadg och alla hade bara sett skäckar efter honom...
Nej, han var inte homozygot - jag har själv ett en BRUN häst efter honom, har ägts av två av mina bekanta...

Nej, jag såg fyra avkommr efter honom, 2 skäckar och två bruna.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025