Ska vi rädda en björn?

Sv: Ska vi rädda en björn?

Men jag reagerade lite på att djurskyddsföreningen köpte upp björnar. Då köper väl djurplågarna bara nya björnar att använda så det blir till ingen nytta..

Om man kollar hemsidan så står det där att de med hjälp av de köpta björnarna samlar bevis dels på att björnarna far illa men även för att björngallan är skadlig för människor. De bevisen kan förhoppningsvis ge ett förbud längre fram och utan att köpa björnarna vete fasen om de skulle kunna få tag på lika bra bevis.

Det hade varit en sak om de bara rehabiliterade björnarna - bra för de enskilda individerna som kommer undan, men dåligt för de nya björnarna som utsätts... Men när de samlar bevis så blir det liksom en helt annan grej. Hellre 50 björnar extra som kan tappas på galla tack vare pengarna de köper björnar för fram tills det blir förbjudet, än 5000 björnar längre fram i takt med att de nuvarande dör och nya köps in.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
760
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama