Ska VI bli föräldrar!?!

Aningsfull

Trådstartare
Ikväll höll jag på att skratta ihjäl mig. Jag hittade sambon sittandes i skräddarställning mitt på köksbordet ätandes en kvällsmacka och det jag kunde inte låta bli att brista ut i asgarv. :rofl:
Ibland känns det bara så absurt att vi ska bli föräldrar. Och ännu mer skrattade jag när jag föreställde mig min egen pappa sittandes på samma sätt på köksbordet. :rofl: Det skulle aaaaldrig hända!
Herregud. På många sätt är vi ju bara barn själva. :o Vi leker, busar och larvar oss hela dagarna. Slutar man med sånt när man blir förälder eller är det bara att acceptera att vi snart blir 3 barn i familjen. :angel:

Och hur ska man lära ett barn att sitta ner ordentligt och äta när inte ens pappa gör det. :angel: :rofl:
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Men det är väl bara härligt. Jag tror eran unge blir lycklig av att ha "barnsliga" föräldrar. Ja kanske till i tonåren då :D
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Ni kommer nog bli en väldigt lycklig familj med mycket skratt och glädje i livet!
:)
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Man kommer att fortsätta & vara lika larvig och busig även efter att barnet har kommit. Ser bara på oss själva. :angel:
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Underbart:love:

Ert barn lär precis som mina få vara som de är och leka lejon och slita köttbitar i stycken på golvet:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Det är ju allmänt känt att barn gör inte som man gör utan som man säger. Men barn har också en förmåga att skilja på olika tillfällen. Så ni kan lära ert barn att hemma är det OK att sitta på köksbordet men borta sitter man helst på stolen :D
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Min äldsta dotter är fjorton och min yngsta är 6 och jag leker och larvar mig för fullt och njuter av det fortfarande...

Den dagen man slutar leka så tar ju det roliga slut.Man blir aldrig för gammal för att leka :)
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Jag och min 18-månaders brukar sitta på vardagsrumsbordet och äta majs med händerna :angel:. Jag älskar att dansa till Mora Träsk (jadå, jag gör det även när sonen inte är hemma!), åka rutschkana och spruta vatten med sugrör. Jag och Vikke har haft mjölkrig på köksgolvet och vattenkrig i badrummet. Jag räknar med att bli vuxen runt 70 :D.
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Barn gör som man gör, inte som man säger.....
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Det är kul att få vara barnslig... :banana:
Och nu har man en orsak också.... :angel: jag skulle aldrig ha tagit ton öht tidigare men nu kan jag sjunga (falskt) mitt i stan (bara dottern är med såklart ;) )
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Jag är 44, karln i huset 48, tre barn varav en hunnit skaffa egen karl.
Vet du, jag väntar fortfarande på att jag ska bli vuxen som min mamma ;)
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

du skrev "barn gör som man säger, inte som man gör."
Du menade väl tvärt om?=)
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Jag brukar sitta på soffbordet och kika på tv... det har liksom blivit så för att jag ofta bara stannar till och glor och lutar häcken mot bordet.... Dessutom brukar en hund alltid sno min plats, och pga min syn kan jag liksom inte sitta i andra änden av soffan, som dessutom en hund redan lagt beslag på, och mitten brukar också vara upptagen av en hund....

Jag ska byta ut min stora hörnsoffa mot en tvåsits :D
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Ja guud vad hon skulle skämmas om hon som tonåring skulle komma hem och hitta pappa sittandes på bordet. :rofl:
Man kanske ska passa på att larva sig med dom så mycket man bara kan medan man fortfarande får. :D

Och nu har man ju faktiskt "lov" att köpa både pulka, bob och madrass och börja åka i backarna ute på gården. :banana: :bump:
 
Sv: Ska VI bli föräldrar!?!

Ja så länge dom kan behålla sin mat från hundarna så. :angel::D
Vi har en tjuvaktig liten tiger (eller kanske råtta) här hemma som säkerligen skulle älska såna lekar. :devil:

9282059.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 673
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 788
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 048
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp