Ska ni på My Dog?

Blueberry

Trådstartare
Jag åker nog ner i morgon, om allt går enligt planerna.
Vill ta en kik på dvärgpinnarna i ringen, men främst ska jag ta en kik på shoppingen :D

Sv: Ska ni på My Dog?

Jag hade tänkt åka med heelrarna men eftersom jag fick sinnessjuka veterinärräkningar i november så anmälde jag aldrig. Hade varit jättekul att vara där!!

Jag ska dit som civil, det ska bli väldigt skönt att inte ha med någon hund och bara kunna fokusera på mig och mitt eget köpsug... :angel:

Ska ev. ner dit på söndag.
Tänkte kika på papillonerna lite grann och kolla på grejer.
Nått hittar man säkert att slösa pengar på :D

Tror grannen är och ställer sina Podengos idag och i morrn.
Hade varit kul att kolla på men har inte riktigt råd att åka ner flera ggr :(

Jag ska vara konstapel bajsplockare på söndag och dit hela helgen! Får se om min gula fara får följa med någon dag kanske :)

Den stora fördelen med att bo i gbg :D

Hade varit kul, då jag aldrig varit på nån stor utställning, och flera av de raser som intresserar mig väldigt ställs ut, trots att de är rätt små i Sverige, så det hade ju varit kul för chansen att prata med ägare av raserna på ett och samma ställe. Men får nog bli en annan gång, hade ingen koll på att det var den här helgen en gång. :p

Med tanke på sjukdomsutbrotten som kommer efter de här stora tillställningarna så är jag förundrad över att någon frivilligt utsätter sig för smittorisken det innebär att vara på plats:crazy:

/Migo
Hemma med fyra kennelhostehundar.:meh::mad:

Jag har ingen hund hemma, så för min del är det lugnt. ;)

Annars utsätter man väl i princip alltid sin hund för risker, det är väl bara olika från person till person vilka risker man är villig att ta för olika saker.

Det finns en anledning till att det alltid bryter ut kennelhosta i stor skala i samband med de stora utställningarna.

Jag och Malibu_stacy är där nu. Ställt dvärgschnauzer ps idag och kommer göra det både lördag och söndag också! Kom gärna fram och säg hej om ni ser oss! :) vi kommer att ha röd topp, svart kjol och svart kavaj.

Idag gick det jätte bra med våran lilla valp Winzi som blev BIR valp och utplockad bland de 10 bästa (av över 50 valpar) i BISet!

Ska inte gå i år för jag jobbar men har förra och förrförra året haft med mig en hund. Bytte hund året efter. När jag hade vinthunden var han vaccinerad för 4 månader sedan men pudelns vaccination var 3½ år gammal och nej ingen vaccination mot kennelhostan heller. Ingen blev sjuk och inte vänners som ställer ut heller. Men vi kan ju vara undantag såklart.

Det var min veterinär som sade, när jag ringde in om kennelhosta nu i dagarna. Mina hundar ÄR vaccinerade, vi var INTE på plats men jag har tränat med folk som var där med sina hundar.

Med tanke på hur subtila symptom en del hundar har är jag inte ett dugg förvånad över att en del "missar" dem och tar med hunden på tävling ändå. Förjävligt är bara förnamnet.

Med tanke på sjukdomsutbrotten som kommer efter de här stora tillställningarna så är jag förundrad över att någon frivilligt utsätter sig för smittorisken det innebär att vara på plats:crazy:

/Migo
Hemma med fyra kennelhostehundar.:meh::mad:

Jag har också fått med mig det hem efter att ha tävlat på utställning :mad:

Om jag tävlar på utställning igen kommer jag bära in och ut min hund till agilityområdet så den inte beblandas med utställningshundar jag inte känner.

Jag och Lyxa ska ställa upp för rasklubben och sitta i rasmontern ett par timmar :). Hoppas på att kunna slinka ifrån och dra ett varv runt mässan och handla lite om jag hittar nått kul. Ska även passa på att träna lydnad i utmanande mässmiljö.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 738
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka