Ska man köpa häst utan erfarenhet?

Och jag vill göra en sak klar.
Jag menade för det mesta (skrev några gånger i inlägget att det går bra om man har en hästerfaren/har den i ett stall med erfarna)
Men jag tycker inte om när någon skaffar hästar och dom är hemma, i ett eget stall.
Dessutom, den här tjejen som jag har berättat om för vissa, hon är 8-9 år. Fick hästar efter en månad, ingen annan som kan hjälpa inom familjen. Har även dom hemma

Är detta verkligen sant?
flickan har fullt ansvar för hästen?

Jag tror säkert att föräldrarna tar ett ansvar för att hästen ska få foder och skötsel.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
1 974
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 129
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 215
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp