Också att tillägga, min gick inte igenom besiktningen, 0,5 grader på böjprov fram har jag för mig det står i papprerna. Då var han dock smälltjock, felskodd och mycket vila,hårdträning,vila,hårdträning. Rena plåtar och inget annat konstigt, veterinären hade inga funderingar heller, mer än att han måste bantas och skos om.
Jag ville ha en bästa vän att lufsa med i skogen då och då, och själva ridningen är inte viktig för mig egentligen, utan det är pysslet runtomkring och jag promenerar mycket och gärna så jag ansåg att det inte betydde något. Nu är han nerbantad och rätt skodd, jag har inte märkt något konstigt alls förutom förra sommaren när dom blev skrämda av ett åskoväder och han drog av sig ena framskon, antagligen så måste han vridit/vrickat till sig bara.
Men jag har som sagt inga krav heller, vi promenerar och skrittar mest, och tömkör. Visst så kan det bli något enklare pass i ridhuset ibland, men rider aldrig mer aktivt än 20-30 min där. Har ägt honom i snart 2,5 år, han blir 15 nästa år, och han kommer få stanna livet ut här. Sonen på snart 8 år håller på att lära sig att rida på honom också så jag hoppas att intresset håller i sig.
Hade jag velat träna/tävla kanske jag hade tänkt annorlunda, eller om det handlade om mer pengar. Men jag kunde inte ha blivit mer nöjd än vad jag är!