Ska kanske bli fodervärd!

Sandrahorse99

Trådstartare
Hej hej! :D
Det är så att på minn ridskola finns min favoritponny!
Som jag har kämpat med sen tillbaks sommaren 2012.
Hon är en av dom svåraste i stallet äkta sur tant,
Het och pigg vid hoppning men jag har haft henne på två hoppkurser samt 2 dressyrkurser samt dagridläger och ridläger.
Hon blev dålig med luftrörena för lite mera än en månad sen.
Men kom tillbaka efter varit isolerad några veckor jag fick rida i gång henne för hon inte varit riden på ca 4veckor.

Men igår kom ett mejl till alla som går på ridskolan ,
Om att bli fodervärd till ...... med start av vårterminen 2014.
Min pappa fick ett samtal av (stallägaren).

Då hon berättade vrf som kommer med det erbjudanden.
Dom här känt en stund att hon behöver bara en ryttare som rider henne.
Dessutom har jag förtur på henne för att det var tänkt att jag skulle ha det,
Och att jag är en som gillar henne och är en av dom duktigaste på henne.

Min pappa och jag pratar ju mycket om detta nu,
Det som jag ska göra i avtalet vad jag förstått är rida,rykta,sköta om , visitera , putsa hennes utrustning, pyssla om henne,
Kan hända att jag ska ta in henne ibland.

Därför som valt att dessutom är att hon ht alltid ungufär haft dålig luftrör och är känslig med kallt och varmt eller vad man kan säga, antingen kan hon bli sämre med åren eller bättre. Och för att det aka bli lite bättre är att ridas av en ryttare och ha det lugnare i stallet speciellt där hon står.

När jag rider kommer jag få rida på någon av ridbanorna och i ridhuset men även bra för henne att får rida ut mycket!
För att hon ska slippa (ridskole stucket).

Jag tror jag ska köra på detta erbjudanden, men först ska jag prata med min pappa lite till och (stallägaren) för att veta exakt vad som menas.

Det enda är att tar jag detta ska jag sluta rida på ett annat ställe, som jag redan inne tänkt sluta rida på då det inte har gett så mycket det sista året..

Åhh! Hoppas att jag väljer det rätta beslutet!!!:o:D:nailbiting::nailbiting:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
4 108
Senast: Jakobine
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalister! Jag befinner mig, enligt mig, i en svår situation just nu och jag vet inte riktigt om jag ska ta höger eller...
Svar
17
· Visningar
2 783
Senast: Maoam
·
Gnägg Hej alla bukare! Under en lång tid har min pappa och jag pratat om att skaffa häst. Ett stort steg i mitt liv men nu är det liksom...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Hej alla hästkunniga! Jag har hållit på med hästar i tre år nu, men under dessa tre år har jag intensiv "pluggat" på häst/ridning...
Svar
10
· Visningar
1 749
Senast: Apollo 13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp