Nej, mina känslor säger väl inte att förhållandet är en bra idé, jag förstår det. Vad de säger om mig är jag inte säker på. Det jag vet är väl att jag haft fungerande förhållanden förut, men alltid "tröttnat", sen har jag också blivit dumpad själv och visst har det varit tråkigt men så svårt som detta känns har inget känts förut. Jag är fortfarande oerhört kär i den här killen, och det har inte hänt mig förut. Och jag har verkligen gillat att ha så starka känslor för någon,även om det just nu kanske snarare är problematiskt.
Man kan absolut älska en person men inte dess handlingar, men det är inte automatiskt en bra, vettig eller ens lämplig grund att bygga ett förhållande på ,tycker jag.
Utifrån det du skriver verkar ert förhållande vara baserat på vad han vill - han vill göra slut, han vill bli ihop, han vill göra dig till lags för att ha dig kvar, han vill inte flytta... Låter som en ganska omogen person, särskilt som han är över 30 och mammas åsikt väger så tungt att han ger det som ett argument till att inte flytta ihop med dig.
Vad sa han egentligen och lovade dig när han bönade och bad för att få dig tillbaka. Var det just bara fina ord eller har han uppfyllt något av det?
Du vet väl att den enda person du kan ändra på är sig själv, ingen annan.
Vad vill du ha ut av ert förhållande? Vad vill han ha ut av ert förhållande? Av framtiden? Barn? Låter ärligt talat inte som pappamaterial denna "man". Har ni ens vidrört detta ämne framtiden? Ställt honom den raka frågan vad han har för planer med ert särboförhållande? En öppen dörr? Vill han både äta kakan och ha den kvar? Vad gör att han tvekar?
Självklart får man tveka och fundera i ett förhållande men efter två år borde man väl kommit fram till någon slags punkt där man rett ut vad man vill!? Det gäller ju både dig och honom, och av egen erfarenhet säger det mig att när tanken på att lämna kommer så har man sitt svar där.
Hoppas du själv kan reda ut för dig själv vad du känner (Man kan bli kär i kärleken eller tanken på den också) så du gör det bästa för dig! Läs igenom det du skriver ett par ggr till och försök se det som om det gällde din bästa vän, vad hade du gett henne för råd i samma sits?
Lycka till!