ska jag skaffa en valp?

Bellatrix

Trådstartare
Jag är jätte kluven just nu.
Hittade en helt underbar hane i valpkullen som jag besökte igår.
En stor, kraftig, cool-lugn hane, precis en sådan jag alltid velat ha.:love:
Men har inte planerat att skaffa valp på länge... men just nu är jag sjukskriven, på så sätt är det ju läge att ha en valp...för tiden har jag. Det är den ekonomiska biten jag är lite orolig över... en stor hund till som garanterat kommer äta mer än den jag har.
Är ju inte så rik just nu, men tror att jag klarar det om jag bara prioriterar lite annorlunda.

Jag brukar ju verkligen inte falla i valp-fällan, men den här var annorlunda... har några dagar på mig att fundera på saken.
 
Sv: ska jag skaffa en valp?

det finns ju brukshundsklubbar man gå till och träna när valpen har blivit större och där får man mycket hjälp.
Det viktiga är att man tänker igenom detta väldigt noga det är ju ett stort ansvar att ha en hund
;)
 
Sv: ska jag skaffa en valp?

Ansvaret med hund är jag väl medveten om.
Jag har redan en borzoi och delar lägenhet med min syster som har en liten blandras hund.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 204
Senast: Acto
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 225
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag funderar på att skaffa en valp inom snar framtid och undrar hur det brukar funka när man redan har en hund i huset. Jag har en 5...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp