C
Cairo
Jag har två gamla hästar försäkrade hos AGRIA. Den ena är 31 år gammal och den andra är 26 år gammal. Det är mycket pengar jag lägger på försäkringen på dessa två. Det är pengar som jag skulle behöva till annat. Jag har sedan ett halvblodssto försäkrat med men henne tänker jag inte avsluta försäkringen på eftersom att hon bara är 9 år gammal. Därefter har jag även en liten minishettis på två år som jag betalat 270 kr/mån för vilket också känns lite onödigt, för de blir mycket sällan sjuka eller skadade och skulle han bli så pass skadad eller sjuk, hade jag kunnat lägga ut pengar då.
De här gamla hästarna då, funderar jag på att säga upp försäkringen på för det känns såhär..
- Skulle de bli så sjuka att de behöver opereras och donas med, så väljer jag nog ändå att låta dom somna om.
- Handlar det om småsår eller småskador kan jag stå för det, utan problem ändå. Självrisken är ändå så jädrans hög, så det känns som att det kvittar.
Vad tycker ni? Jag funderar faktiskt på att säga upp försäkringarna.
De här gamla hästarna då, funderar jag på att säga upp försäkringen på för det känns såhär..
- Skulle de bli så sjuka att de behöver opereras och donas med, så väljer jag nog ändå att låta dom somna om.
- Handlar det om småsår eller småskador kan jag stå för det, utan problem ändå. Självrisken är ändå så jädrans hög, så det känns som att det kvittar.
Vad tycker ni? Jag funderar faktiskt på att säga upp försäkringarna.