Glamoroza ox
Trådstartare
Mobbing i dotterns klass. Detta är 10-åringar, 4:e klass.
Min dotter sa förut när vi gjorde i ordning hennes hår inför ett kalas (som hon är på nu) att hon ville ha 2 kalas så att hon kunde bjuda både "Sara" & "Anna".
När jag frågade henne varför de inte kunde vara på samma kalas så svarade hon "för att Sara inte är snäll mot Anna"
Frågade vad hon, Sara, gjorde?
Svar - Hon säger fula saker, som att Anna är ful, töntig osv.
Frågade vidare, Ok, tycker du Anna är allt det som Sara säger?
Svar - Nej, jag tycker Anna är jättefin och snäll!
Frågade vad dottern sa/gjorde när Sara säger så.
Svar - Ingenting, men jag säger till Anna att inte bry sig.
Talade om för dottern att nästa gång som Sara säger så till Anna så kan du tala om för Sara att det är inget fel alls på Anna.
Nu vet jag så klart inte om detta har pågått länge, om Anna säger liknande saker tillbaka etc.
Bara hört det dottern sa förut.
Funderar på om jag ska prata vidare med dottern sen lite grann, säga till henne att det är ok att inte gilla alla, man måste inte gilla alla, men man får inte vara elak mot någon bara för att man inte råkar gilla varandra.
Ska jag prata med läraren om detta?
Min dotter sa förut när vi gjorde i ordning hennes hår inför ett kalas (som hon är på nu) att hon ville ha 2 kalas så att hon kunde bjuda både "Sara" & "Anna".
När jag frågade henne varför de inte kunde vara på samma kalas så svarade hon "för att Sara inte är snäll mot Anna"
Frågade vad hon, Sara, gjorde?
Svar - Hon säger fula saker, som att Anna är ful, töntig osv.
Frågade vidare, Ok, tycker du Anna är allt det som Sara säger?
Svar - Nej, jag tycker Anna är jättefin och snäll!
Frågade vad dottern sa/gjorde när Sara säger så.
Svar - Ingenting, men jag säger till Anna att inte bry sig.
Talade om för dottern att nästa gång som Sara säger så till Anna så kan du tala om för Sara att det är inget fel alls på Anna.
Nu vet jag så klart inte om detta har pågått länge, om Anna säger liknande saker tillbaka etc.
Bara hört det dottern sa förut.
Funderar på om jag ska prata vidare med dottern sen lite grann, säga till henne att det är ok att inte gilla alla, man måste inte gilla alla, men man får inte vara elak mot någon bara för att man inte råkar gilla varandra.
Ska jag prata med läraren om detta?