Sv: Ska det hända nåt snart eller??
Jag har hållt på med hästar i mer än 30 år o har ett stort hästintresse o även av deras hovar.
Har sedan tonåren stått många timmar o tittat o frågat när hovslagaren skodde på ridskolan.
Har sen haft en hel del olika hästar, från föl till äldre hästar o har tävlat ganska mkt o på så sätt sett mkt hovar. Har även haft en hel del hovisar genom åren.
o nej. jag anser mig inte vara kunnig som hovis, men känner mina hästar bäst o vet hur de rör sig.
Jag har inte haft ngt intresse eller anledning till ngn större kontakt med vanliga hantverkare, eftersom det är hästarna som intresserar mig.
Fast nu har vattenpumpen eller motorn gått sönder, så jag kan kanske passa på o lära mig ett o annat.
Men om du inte ens försöker sätta dig in i vad hon sysslar med, så hur vet duFaktum är att jag numera är säker på att jag har den kunskap jag behöver för att bedöma om mina hästar mår bra i sina hovar eller inte. Trots att jag inte vet exakt vad min SHP:are kollar när hon bedömer om hovarna är i balans. Om den dagen skulle komma då jag inte längre litar på den hantverkare jag anlitar kommer jag att anlita någon annan. I god tid denna gången. Och ja jag är kapabel numera att avgöra detta själv när det gäller mina egna hästar.
Om du har lika stora/samma kunskaper som din hovslagare så är det väl bara att gratulera, åtminstone en av er.
Har du lika stor kunskap när det gäller rörmockeri, snickeri, el, vvs o.s.v.?
Jag har hållt på med hästar i mer än 30 år o har ett stort hästintresse o även av deras hovar.
Har sedan tonåren stått många timmar o tittat o frågat när hovslagaren skodde på ridskolan.
Har sen haft en hel del olika hästar, från föl till äldre hästar o har tävlat ganska mkt o på så sätt sett mkt hovar. Har även haft en hel del hovisar genom åren.
o nej. jag anser mig inte vara kunnig som hovis, men känner mina hästar bäst o vet hur de rör sig.
Jag har inte haft ngt intresse eller anledning till ngn större kontakt med vanliga hantverkare, eftersom det är hästarna som intresserar mig.
Fast nu har vattenpumpen eller motorn gått sönder, så jag kan kanske passa på o lära mig ett o annat.