B
Bjäbban
Jag är lycklig ägare till en snäll liten islandshäst, som jag precis har fått inkörd!
Jag är nu på jakt efter kör utrustning till henne.
Behöver ”allt” har ingenting, värken vagn eller seldon.
Har avsatt en budget på totalt 15.000:- är det någorlunda rimligt?
Tänker köpa vagn begagnad, och kanske selen också, eller är det ingen bra ide med tanke på hållbarhet på läder??
Kommer att köra rätt mycket, så vill köpa bra kvalitè från början, bättre än att efter ett tag upptäcka att det var felköp...
Vi är nybörjare båda två, hästen och jag, och jag är inte det mista tävlings intresserad.
Däremot är säkerheten väldigt viktig för mig, eftersom jag är en äldre rätt klumpig kärring, inte det minsta smidig och har dåliga ben.
Det som är används vid inkörningen var en två hjulad rockad.
Jag vill väldigt gärna ha tips och råd på utrustning, vilken typ av vagn är säkrast, två eller fyra hjul??
Fördel/nackdel med resp.
Vad för typ av sele ska jag köpa tycker ni?
Vilken övrig utrustning behövs, förstår att jag måste köpa långa tömmar, men något mer??
Mycket tacksam för all hjälp/råd!
Jag är nu på jakt efter kör utrustning till henne.
Behöver ”allt” har ingenting, värken vagn eller seldon.
Har avsatt en budget på totalt 15.000:- är det någorlunda rimligt?
Tänker köpa vagn begagnad, och kanske selen också, eller är det ingen bra ide med tanke på hållbarhet på läder??
Kommer att köra rätt mycket, så vill köpa bra kvalitè från början, bättre än att efter ett tag upptäcka att det var felköp...
Vi är nybörjare båda två, hästen och jag, och jag är inte det mista tävlings intresserad.
Däremot är säkerheten väldigt viktig för mig, eftersom jag är en äldre rätt klumpig kärring, inte det minsta smidig och har dåliga ben.
Det som är används vid inkörningen var en två hjulad rockad.
Jag vill väldigt gärna ha tips och råd på utrustning, vilken typ av vagn är säkrast, två eller fyra hjul??
Fördel/nackdel med resp.
Vad för typ av sele ska jag köpa tycker ni?
Vilken övrig utrustning behövs, förstår att jag måste köpa långa tömmar, men något mer??
Mycket tacksam för all hjälp/råd!