Sjukskrivning? Ja visst! (eller...)

Sv: Sjukskrivning? Ja visst! (eller...)

Å där kom huvudvärken tillbaka, fan det var ju så fruktansvärt skönt o vara utan en dag...

Det är inte foglossning du har då?

MVC läkaren bör ju göra ngt test, mig testade de som en annan skrev. Jag fick ligga på en brits och hon skulle lyfta mina ben rakt uppåt och böjt uppåt och ner mot min mage *aj* Sedan haltade jag ju helt uppenbart och hade gråten i halsen!

Dammsug och ha dig då innan besöket...:angel:

FK i Stockholm är ganska bra på gravidbesvär har jag hört också, jag hade inga problem ;)
Kan rekommendera läkarna på Mama Mia om du bor i Stockholm.

Tycker du ska byta MVC, Mamma Mia har jag hört är jättebra (privat?)... där borde du få bättre hjälp och stöd!

Röntga gör dom visst under en graviditet. Dock undviker dom gärna det. Jag har blivit röntgad tre gånger hittils o ska bli igen om ett par dagar.

Jaså, han sa att man inte gjorde det alls... då vet jag :) BRA LÄKARE man gick till..

Läkare kan ju vara som natt och dag.
Råkade ut för en bra i fredags, som verkligen brydde sig, tyvärr kanske lite mycket och tvingade iväg mig på saker jag inte ville idag.
Men med hot om tvång över sig så :crazy:
Läkaren idag var åt helt andra hålet, jag ville inte dit och har väl aldrig blivit så förnedrad i hela mitt liv.
Då har ja ändå hunnit hata mig själv mycket.
Kruxet var väl att dagen sög ur den lilla vilja jag hade.
Vart vill jag.

Eh kämpa på och försök hitta en BRA läkare som verkligen bryr sig,
för dom finns!
Hoppas det löser sig snart för dig, så att inte din graviditets också behöver bli en lång "plåga".
Håller tummarna för dig!

Jag blev sjukskriven 100% när jag väntade vår dotter pga foglossning. Jag jobbade som avbytare inom lantbruket. Jag fick nej av FK med motiveringen att jag kunde söka ett lättare jobb!!!!!!!! Jag var gravid i 5 månaden och de tyckte att jag skulle söka jobb (stämpla). A-kassan sa också nej då jag var sjukskriven. Jag överklagade och fick faktiskt rätt till 50 % sjukpenning, vi fick klara oss på detta tills jag kunde börja plocka ut föräldrapenning.

Sjukt !! :eek:
Jag var sjukskriven i 3,5 månad innan Elina föddes pga foglossning, och jag sitter vid datorn hela dagen ... jag klarade inte av att sitta, helt enkelt. Eller att gå. Eller sova ... Jag fick höra att jag fick godkänt på grund av vissa nyckelsaker som är bra att skriva på FK-lappen...

1. Jag kan inte sova för att jag måste byta ställning hela tiden = måste sova i små portioner hela dagen
2. Jag har svårt att ta mig till och från jobbet (kunde inte köra bil och inte åka det ryckiga pendeltåget/bussen)
3. Kan inte utföra mina arbetsuppgifter när jag väl är på plats.

Det hjälper inte att byta jobb då, jag kan inte ta mig till jobbet eller sova i perioder på något jobb, typ. Det är ju självklart för oss att man inte kan jobba andra jobb (spec inte byta i femte månaden !! ) men ibland måste man vara övertydligt. Handläggarna kollar väl på sina listor vad de kan godkänna och inte, så ibland är det viktigt vad man skriver upp!

Lycka till nu!!

Jag hade jättestora problem att få igenom sjukskrivningen med FK när jag var gravid sista gången. Jag var sjukskriven pga av att jag hade GBS och att detta gjorde att förlossningen var på väg att sätta igång alldeles för tidigt. Jag var även inlagd på spec mödravård i omgångar men hade stora problem med FK tror jag var helt utan ersättning i 3 mån. Jag fick avslag från FK men överklagade och fick tillslut igeonom det, men då hade läkaren lagt till att det även var jobbigt psykiskt. Jag skulle enligt läkaren mer eller mindre vara sängliggande men FK tyckte jag kunde stämpla eller söka något annat jobb än det jag hade.

Oj vad knas. Ja jag ska leta vidare!
Läkaren från i fredags ska ringa idag efter att han har pratat med FK.. Får se vad som sägs.

Jag blev sjukskriven 100% när jag väntade vår dotter pga foglossning. Jag jobbade som avbytare inom lantbruket. Jag fick nej av FK med motiveringen att jag kunde söka ett lättare jobb!!!!!!!! Jag var gravid i 5 månaden och de tyckte att jag skulle söka jobb (stämpla). A-kassan sa också nej då jag var sjukskriven. Jag överklagade och fick faktiskt rätt till 50 % sjukpenning, vi fick klara oss på detta tills jag kunde börja plocka ut föräldrapenning.

Men vilka jon det finns :crazy:
Ja, men "sök jobb" i 5:e månaden... många vill ju ha en då. *suck*. Mig kan dom inte omplacera så jag får se om det gnälls eller inte. Hon på FK som jag pratade med tyckte ju att jag skulle bli sjukskriven. Så vi får se om jag hittar en bra läkare bara.

Ja FK är ingen dans på rosor, det kan jag intyga.

ALLT hänger på hur läkaren skriver intyget för FK kan inte kontakta läkaren för utlåtande ( suck )

Att få igenom sjukpenning är svårt..

En tanke bara, har du kollat upp möjligheten till att få havandeskapspenning?
Är dåligt insatt, men det ska man väl kunna få om arbetet är för krävande fysiskt och man inte kan bli omplacerad?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 572
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 392
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag var sjukskriven under december månad pga. psykiska problem. Men när jag skulle börja jobba igen efter nyår blev jag sjuk fysiskt...
2
Svar
21
· Visningar
1 864
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar