Sjukskrivning? Ja visst! (eller...)

Sv: Sjukskrivning? Ja visst! (eller...)

jag jobbade oxå inom lantbruk när jag var gravid och fick problem i v 18, men enligt den första läkaren var det foglossningar och jag skulle jobba deltid,visst det gjorde jag i ca 2 veckor,sen gick jag till en annan läkare pga att jag hade en utbuktning litelängre ner än troskanten,och då visade det sej att det var ett bråck,och jag fick absolut ej jobba,knappt städa,eller röra mej. helst bara ligga i sängen el sitta i soffan hela dagarna. fick nej av fk!! jag kunde söka andra jobb!! men jag ringde min läkare och han ringde dom direkt och sa som det var. så jag blev sjukskriven vid v 22-23. men försäkringskassan är alltid svåra när man tex e gravid. jag blev väldigt depm av att dom sa nej åt inget,gick ej ur sängen, drack inget, var bara ledsen hela tiden. Man måste gå på dom ordentligt! annars får man ingen ersättning inte enligt deras läkare i allafall:(

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 572
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 392
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag var sjukskriven under december månad pga. psykiska problem. Men när jag skulle börja jobba igen efter nyår blev jag sjuk fysiskt...
2
Svar
21
· Visningar
1 864
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24