Sjukintyg - Sjukskrivning

anonym1

Trådstartare
Jag har varit sjuk i 6 dagar nu. Jag har varit hemma från jobbet 4 dagar (var ledig i helgen).
Jag har dessutom dragit på mig ett diskbråck som lett till ischias med härliga smärtor o domningar i benet.
Jag kommer inte kunna jobba resten av veckan (tor-sön). När behövs ett sjukintyg från läkare?

Kommer eventuellt även behöva sjukskriva mig för nästa vecka om inte det här av nått mirakel går över. Kan det ordnas på vc?

Alltså när jag ringer till vc så får jag bara möjligheten att tala med en distriktssköterska, sjukgymnast eller av/omboka tid??? Och om jag vill BOKA tid då??

Alltså när jag ringer till vc så får jag bara möjligheten att tala med en distriktssköterska, sjukgymnast eller av/omboka tid??? Och om jag vill BOKA tid då??

Kan du inte gå på drop in på vårdcentralens akuttider? Min vårdcentral har öppen mottagning varje vardagsmorgon 9-11. Jag gick dit (eller ok släpade mig dit :p ) när jag hade diskbråck. Det var mkt smidigt allting! Eftersom jag inte kunde sitta och knappt gå ( :rofl: ) så fick jag även förtur, men jag tror inte att det brukar vara så lång väntetid. Gå dit i god tid bara!

Kan du inte gå på drop in på vårdcentralens akuttider? Min vårdcentral har öppen mottagning varje vardagsmorgon 9-11. Jag gick dit (eller ok släpade mig dit :p ) när jag hade diskbråck. Det var mkt smidigt allting! Eftersom jag inte kunde sitta och knappt gå ( :rofl: ) så fick jag även förtur, men jag tror inte att det brukar vara så lång väntetid. Gå dit i god tid bara!
Långt ifrån alla VC har drop in, däremot kan det finnas akuttider som man kan boka om man ringer direkt på morgonen. En del landsting har närakuter där man får tid samma dag.
Man kan även kontakta företagshälsovården för läkarintyg.

Vi har tyvärr ingen drop in.. Men jag hade tur! Jag ringde dit och de hade en avbokning idag på fm :bow:

Nu är jag skitnervös att jag inte ska bli tagen på allvar... Som det är nu kan jag inte jobba så jag måste bli sjukskriven iaf 1 vecka..

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag var sjukskriven under december månad pga. psykiska problem. Men när jag skulle börja jobba igen efter nyår blev jag sjuk fysiskt...
2
Svar
21
· Visningar
1 854
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 228
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 506
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama