I detta är jag helt enig
.
Det stämmer även till 110% enligt min personliga erfarenhet.. Jag har mina problem med psykiskt ohälsa men för mig är jobbet min livboj. Jag kanske inte alltid orkar som jag önskar jag gjorde men jag har erfarenhet av att vara den isolerade o vill för allt i världen inte hamna där igen.
När jag inte mår som sämst utan kan se ngt sånär klart är jag oerhört tacksam för jag lyckades ta mig ur den situation jag befann mig i då. Ja -- jag mår ff så djävla skitdåligt ibland (är precis påväg upp ur ett svart hål igen...) ja -- jag har mina vardagliga problem jag kan ha svårt att hantera -- men jämfört med hur jag hade det _då_ är min livskvalité i stort tusenfalt bättre idag.
O det tackar jag mitt jobb för. Jag behöver uppenbarligen kraven o rutinerna o det sociala o det tydliga 'tillhörande av ett sammanhang' som jobbet medför för att faktiskt kunna känna att jag står på benen. Det ger mig ngt så oerhört mkt! Även för självkänslan o känna jag utvecklas.
Kanske _speciellt_ i dom perioder när det är som sämst o det känns som livet i övrigt bara rasar runt mig o jag behöver stödet av rutiner.
Jag kan verkligen se detta nu i efterhand.
O så tror jag såklart inte jag är ensam att funka. Om det sen handlar om heltidsjobb eller ngn annan sysselsättning vilken-som-helst. Vad man än klarar o finner meningsfullt..