Sjukavdrag??

millen

Trådstartare
Kanske lite (väldigt?) dum fråga, men jag får inte tag på lönekontoret just nu så slänger upp frågan här under tiden :p fick min lönespec nu, och jag har varit sjuk några sammanhängande dagar denna perioden. Jag har aldrig varit borta mer än karensdagen innan, så har aldrig stött på detta förut men det står i min lönespec:
Sjuklön 80% och de datumen jag var sjuk, sen står det under karensdag:
Sjukavdrag: och datumen jag var borta.

Vad innebär sjukavdraget? Är det den lön som försvinner iom att jag är sjuk och sen lägs sjuklönen på det eller vad är det för nått? Som sagt kanske otroligt dum fråga, men första gången jag stöter på det :o

Okej världens mest onödiga tråd, lönekontoret ringed nu så jag har fått svar på detta, moderator får ta bort tråden :o:p

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 316
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 437
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka