Tiderna ändras och normerna likaså. Jag har börjat reflektera över hur många gamla pojkbandslåtar som är riktigt creepy. En riktigt stickig offerkofta. Att hon inte ser honom, har fel pojkvän osv. The Actor är väl en låt på samma tema, och idag när jag satt i bilen tänkte jag för första gången på texten i Disco 2000 som jag alltid tyckt är en riktigt härlig dänga. Haha alltså, det är ju den sjukaste och mest tragiska text jag hört? Det låter som att han är besatt av den enda tjejen han någonsin pratat med (som barn), inte tänkt tanken att hon skulle gifta sig med någon annan och att han vill träffas nu, hon kan till och med få ta med sitt barn. Besöksförbud tack!
Every breath you take är ju en annan given, men har vi några låtar som man kanske inte tänkte så mycket på då, men som har åldrats illa? Eller kanske alltid varit rätt wierd utan att vi tänkt på det?
Every breath you take är ju en annan given, men har vi några låtar som man kanske inte tänkte så mycket på då, men som har åldrats illa? Eller kanske alltid varit rätt wierd utan att vi tänkt på det?