B

Bim

Hjälp ge mig råd. Var på tävling igår med min nya ponny, haft henne ca 1/2 år. Ponnyn är 12 år inte tidigare tävlat hoppning utan bara gått dressyr, men vi har tränat hoppning och det har funkat super. Hoppar underbart, vi har varit på 4 tävlingar innan. Vi har bara hoppat lägsta klasserna och det har gått jättebra, tills igår när hon helt plötsligt inte skulle hoppa ett hinder. Jag har tagit tempen och klämt och böjt och känt på allt jag kan tänka mig, hittar inget fel.
Skulle ni ringa vet. eller avvakta några dar. Jag var inne på att ta blodprov om det kunnde visa något, hon är normalt väldigt glad och pigg, men igår verkade hon alldeles för lugn och trött.

Sv: Sjuk?

Lite svårt att förstå vad du menar att hon inte hoppar. Var det ett speciellt hinder eller hoppade hon inga hinder alls?

Vägrade hästen bara på ett hinder?
Isf är det nog inget fel på den, det är sånt som händer alla nångång.

Hon hoppade första hindret, mycket tveksamt hoppade andra likadant. Stannade på tredje, fjärde och femte. Normalt hoppar hon allt hon ser och gärna lite till om hon hittar. Nu visade hon ingen vilja att hoppa. Det var därför jag böjde alla ben och tänkta kotledsinf, men hon visar inga tecken på att något gör ont.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 673
Senast: Blyger
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 408
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 974
Senast: TinyWiny
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 671
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka