keilir

Trådstartare
Våran kisse har vart slö hela dagen, ingen aptit utan bara ligger och sover. Det är inte likt honom då han alltid äter som en häst!

Någon som har några tips mer än att ringa veterinären imorgon och höra vad dom tror? Några enkla knep som man kan kolla allmäntillståndet?

Sv: Sjuk?

Några enkla knep som man kan kolla allmäntillståndet?

Är blinkhinnan synlig (vit hinna i ögats ena hörn, mot ögat till) är det något som inte står rätt till hos katten.

Du har inte uppmärksammat något annat hos katten som verkar konstigt? Ingen diarré, förstoppning eller dylikt, som skulle kunna tänkas påverka allmäntillståndet?

Hälsningar E.

Nej den är inte framme så de verkar ju okej.

Vi har inte märkt av någon konstig mage heller. Han går iofs inte på låda men han har heller inte varit ut något idag så det dras väl snarare åt förstoppningshållet då? Annars har vi inte märkt något konstigt...

Ska försöka få i honom lite vatten nu iaf så får vi avvakta till imorrn och se om han har repat sig lite..

Tack för svaret iaf!

Vi har en knepig katt som blir slö, matt i päls, vill inte äta eller dricka ibland. Har hänt 3-4 gånger. Vi har som "mått" på hur sjuk han är (ibland är han bara allmänt knepig) att äter han inte räkor så är det bråttom till närmsta djursjukhus. Kvittar om det är på helgen, smällar man får ta. Han har legat inne 2 gånger i flera dagar, utan att de hittat nån direkt orsakt. Gjort massor med ultraljud, röntgen osv.

Har även varit så att jag ringt djurkliniken om det varit vardag och sagt att katten inte äter och krävt att få komma eftersom jag vet att det kan bli lika illa som de andra gångerna. NU har han peppar peppar varit frisk i ett år tror jag men oron finns där hela tiden så fort han uppträder konstigt.

Nu menar jag INTE att det skulle vara något allvarligt med din katt men en katt som inte är som vanligt kan det vara något allvarligt med. Han kanske har fått i sig något olämpligt?

Om du inte är lika nipprig som jag :D så avvakta tills i morgon och pytsa i han vatten i omgångar, så att han inte blir uttorkad. Är han likadan så ring veterinär och rådfråga. Eller ring ett djursjukhus ikväll och fråga. Jag brukar ringa ibland och fråga om jag är osäker.

Hoppas katten blir som vanligt igen snart och lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
589
Senast: CFrisk
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 294
Senast: Zetly
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama