Sv: Sjuk?
Vi har en knepig katt som blir slö, matt i päls, vill inte äta eller dricka ibland. Har hänt 3-4 gånger. Vi har som "mått" på hur sjuk han är (ibland är han bara allmänt knepig) att äter han inte räkor så är det bråttom till närmsta djursjukhus. Kvittar om det är på helgen, smällar man får ta. Han har legat inne 2 gånger i flera dagar, utan att de hittat nån direkt orsakt. Gjort massor med ultraljud, röntgen osv.
Har även varit så att jag ringt djurkliniken om det varit vardag och sagt att katten inte äter och krävt att få komma eftersom jag vet att det kan bli lika illa som de andra gångerna. NU har han peppar peppar varit frisk i ett år tror jag men oron finns där hela tiden så fort han uppträder konstigt.
Nu menar jag INTE att det skulle vara något allvarligt med din katt men en katt som inte är som vanligt kan det vara något allvarligt med. Han kanske har fått i sig något olämpligt?
Om du inte är lika nipprig som jag
så avvakta tills i morgon och pytsa i han vatten i omgångar, så att han inte blir uttorkad. Är han likadan så ring veterinär och rådfråga. Eller ring ett djursjukhus ikväll och fråga. Jag brukar ringa ibland och fråga om jag är osäker.
Hoppas katten blir som vanligt igen snart och lycka till!