Royal_724

Trådstartare
Hmm, är lite orolig!
Mitt marsvin bara ligger, ögonen rinner och allmänt hängig! Någon som vet vad det kan va! Han äter inte morötter som han älskar, men däremot äter han gurka som han inte brukar va så förtjust i!

Sv: Sjuk?

Ring veterinären så får du nog bättre råd än vad du kan få här. Marsvin som är slöa och inte äter bör komma under omedelbar veterinärvård.

Håller med ovanstående!! Marsvin blir väldigt sjuka väldigt snabbt!! Mitt marsvin blev sjukt och dog på en vecka!!
Lycka till!!

man ska alltid ringa veterinären om djuret verkar sjukt!
många verkar tro att man inte har samma skyldighet till ett litet djur som med ett stort...
ex min mamma med mina första djur (=läängesen), min hamster fick/råkade självdö när vi var på semester..(vi hade ju såklart hamstervakt!!) och mitt marsvin tog vi ju iofs till vet pga sjukdom som visade sig vara blodförgiftning men hon dog hemma...
sen hade vi två kaniner som blev typ 11-12 år gamla och min kanin dog hastigt och lustigt med näsan i matskålen medan hans fru blev allt sämre, lyckligtvis var jag såpass gammal att jag kunde tvinga iväg mamma till veterinären för en avlivning. hon sa "nää men vi kan väl vänta lite till å se om hon blir bättre.." men det är bara dumt när djuret är gammalt och verkar vara på väg att dö pga ålder...

jag tror inte att många föräldrar som inte har nån direkt erfarenhet av djur tänker på att gå till veterinären, men nån borde ju informera dom att det är deras skyldighet... :(

det här var inget påhopp till dig, utan bara lite allmänt eftersom jag tycker att såna här trådar är så vanliga.. :(

Du ska nog inte lita på alla här utan ring en veterienär. För om man inte är säker ska man alltid ringa en veterinär!

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
532
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 180
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka