sjuk mellan v8 och 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Jág har varit sjuk en längre tid nu, lilleman och sambon har smittat mig med feber halsont och en envis hosta. Har nu även fått ögoninfektion.

Läste att efter v11 går missbildningsrisken ner hos fostret (av infektioner), men jag har varit sjuk från ca v8 tom v11. Hur mycket påverkas fostret av detta, vet man det?

*orolig*
 
Sv: sjuk mellan v8 och 11

Tror inte att det är så farligt. Det man bör undvika är ju hög feber etc. Men hör med mvc om du är orolig

Gira
 
Sv: sjuk mellan v8 och 11

Har inte haft så hög feber vad jag vet, det är ju lite upp och ner med temperaturen när man ä rgravid endå :crazy: . Men det måste väll vara ganska vanligt att gravida med tidigare barn blir sjuka? När jag var gravid med son nr 1, var jag inte sjuk en enda gång!
 
Sv: sjuk mellan v8 och 11

Det kan påverkas om du har haft någon specifik fosterskadande infektion typ röda hund eller toxoplasmos. Eller allvarlig blodförgiftning.

Men vanliga bondförkylningsvirus är inte fosterskadande, i så fall skulle ca hälften av fostren bli skadade ;)

Jag var förkyld den tiden (och längre) båda graviditerna och har friska barn :idea:
 
Sv: sjuk mellan v8 och 11

Det kan påverkas om du har haft någon specifik fosterskadande infektion typ röda hund eller toxoplasmos. Eller allvarlig blodförgiftning.

Men vanliga bondförkylningsvirus är inte fosterskadande, i så fall skulle ca hälften av fostren bli skadade ;)

Jag var förkyld den tiden (och längre) båda graviditerna och har friska barn :idea:

Tack silverkedjan, du är bäst :love: !!!!

:bow:
 
Sv: sjuk mellan v8 och 11

Haha, nej men SANNINGEN är bra att dra fram ibland bland alla graviditetsnojor :D

Lite avundsjuk är jag också :o
 
Sv: sjuk mellan v8 och 11

Hej! Jag födde en son i september som hade fått analatresi. Det sa dom kunde bero på att jag typ hade haft en förkylning under den första delen av graviditeten. Men jag tror inte att det är så vanligt. Så du behöver nog inte vara orolig. I och med det med rumpan på honom så har han fått utväxter vid öronen och sex fingrar på varje hand men han är väldigt go för det :)
 
Sv: sjuk mellan v8 och 11

Jaha och vem har ljugit för dig ?

Från Socialstyrelsens hemsida:

Orsaken till analatresi är okänd. Missbildningen uppstår tidigt i graviditeten, när den primitiva mag-tarmkanalen under vecka 5 - 8 utvecklas vidare. Störningar i den processen kan göra att analöppningen inte bildas. I den internationella medicinska litteraturen finns beskrivningar av familjer där fler än en familjemedlem har missbildningen, men det är ännu inte klarlagt om den beror på skador (mutationer) av arvsanlag (gener). Analatresi ingår också som en del i vissa ärftliga syndrom, där skador på gener har identifierats. Ingen yttre faktor som kan leda till analatresi är känd.
 
Sv: sjuk mellan v8 och 11

Ditt barn har sannolikt en VACTERL-diagnos. Det föds 2-4 sådana barn i Sverige varje år.

Det finns ingen som helst koppling till förkylning. Man har inte hittat NÅGON gemensam miljöfaktor hos de mödrar som fått barn med denna skada. Däremot en tendens till viss ärftlighet men man har ännu inte identifierat någon genskada.

Orsaken är att celldelningen inte skett helt normalt de första fyra veckorna.

Vilket alltså Blixtra dessutom passerat med råge.

Är du med i föreningen för drabbade och anhöriga?

www.vacterl.com
 
Sv: sjuk mellan v8 och 11

Vet du Blixtra, om man är över 43 och fått två såna fullträffar så ska man nog vara nöjd ;) :cool:

Sambon kan oxå tänkas påminna mig ibland när jag får bebisryck om vad gynekologen sa när han undersökte mig vid senaste förlossningen och kände från insidan liksom hur bäckendelarna skramlade löst ...

Allvarlig ton: " Du skaffar inte en till om du vill kunna GÅ resten av livet :mad: "

Fast det är VÄLDIGT gulligt med små bebisar :o
 
Sv: sjuk mellan v8 och 11

*hm* okej, det är ju bra att kunna gå.... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 097
Senast: Jahaja
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 628
Senast: Pilot
·
Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 789
Senast: Josseliten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Öppet brev till dig tidigare helt friska person mellan 20-40 år. Har du hosta? Feber? Känns det tungt att andas? Då kan du har...
2
Svar
28
· Visningar
5 201
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp