Sjuk av vaccination?

Scilla

Trådstartare
Vaccinerade en hästen för ca 3 veckor sedan och efter några dagar så blev han väldigt hostig och rosslig. Han har ingen feber men nu hostar han upp slemklumpar. Det rinner lite från nosen men inte alls mycket. Slemmet han hostar upp är snorlikt och gult.

Han har ingen feber och har aldrig tidigare hostat.

Någon som vaccinerat och hästen blivit sjuk av det?

Ska ta ut veterinären så fort helgen är över.

Sv: Sjuk av vaccination?

Veterinären var ute och vaccinerade mina hästar förra veckan. Två av dem har varit förkylda. Han sa då att om hästen har en infektion, kan ju vara något man inte märkt än, så kan den förvärras av vaccinationen. Kanske är det så med din häst?

Sv: Sjuk av vaccination?

Förra sommaren när jag gav mitt dräktiga sto stelkrampspruta så fick hon en släng. Stog som en sågbock och hade problem att sänka huvudet. Hon var riktigt hängig i 4 dagar men det tog flera veckor innan det var helt bra.

Då sa vet till mej att det kan bli så ibland när man vaccinerar....att de får en släng av det man vaccinerar emot liksom:(

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 205
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 725
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 505
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka