Z

zillax89

Kan hästar bli sjösjuka när de gungar? vad händer då? ja menar - dom kan ju trots allt inte kräkas

Sv: Sjösjuka

Kan hästar bli sjösjuka när de gungar? vad händer då? ja menar - dom kan ju trots allt inte kräkas

Jag har aldrig sett en häst gunga;)

För att vara på den säkra sidan är det nog bäst att hålla dom ifrån gungor:idea: .

Jag tror att det blir lite typ samma effekt som transportsjukan. Men är inte säker.

vi åker ofta från vår lilla ö till er där borta i väst.:)
ofta brukar det gunga rejält ombord. aldrig har det varit ngt problem för hästarna.
värre är det nog för oss människor:crazy: . huu för att sätta sig i bilen i flera timmar sen efter att man mått illa...

vi var ner till gotland och hämtade en häst för ca 2-3 år sen,en stor hingst fjording/ardenner,båtresan hem klarade han galant!

Jag har aldrig sett en häst gunga;)

För att vara på den säkra sidan är det nog bäst att hålla dom ifrån gungor:idea: .

haha* du e rolig du, ja skulle kanske uttryckt mig lite tydligare :angel:

nej de va min farbror som undrade, han är en sån där riktig filosof, vi pratade om traktorer sen helt plötsligt kom vi in på det där ämnet. Blev bara lite förundrad

Jag vet inte riktigt..men hästar kan ju inte känna sig illamående iallafall.. Kanske blir dom lite hängiga efteråt..vem vet? :)
Tyckte så synd om hästarna som fick åka med till gotland. hu vad varmt det var på nedre däck!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
341
Senast: Bison
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka