Självhäftande lindor - vart köpa?

D

daysi

Vart kan man köpa självhäftande lindor (för att linda om benen när pålle har sår)? Apoteket? Hur funkar de?
(har bara haft vanliga lindor innan).

Sv: Självhäftande lindor - vart köpa?

Om du menar sådana här som veterinärerna använder att sätta runt bandage och sånt så finns de att köpa i hästsportbutiker. I olika färger.
De är väldigt töjbara så när man drar de runt benet så drar de ihop sog och fäster sig i föregående varv som man har lindat.. Lite svårt att förklara men de fungerar bra iaf!

Här finns de b la på Apoteket! Men självklart också på ridsportaffärerna! :)

Exakt som Huntress säger! Apotek och i ridsportsbutik.. Dock mycket dyrare på apoteket...

Köp inte Co-Flex från Börjes, bara! :cool:

Den har nästan ingen häftförmåga alls och sitter bara bra när man lindar runt större, jämnare ytor, typ hela ben. Funkar inte på småskador nere runt kronränder och liknande. :(

köper coflex kopior från Mantorps Travshop, svarta 20 kr st, skitbra, sitter som berget.

Wetflex erom bästa, resten e bra kopior.

Men jag brukar köpa dom billigare varianterna på hööks, eftersom att pållen enså länge bara haft tappskor och liknande som jag har andvändt dom på.
Då har jag bra haft på wetflexen öäver en natt.

Finns på alla ridsportaffärer, de heter lite olika, men slutar alla på flex.

Jag köpte Farm-Flex från Hööks 39:-/st. Använde det när pållen trampat sig och de var jätte bra!

Det finns väl på atg-klinikerna oxå, såna som heter typ vet-flex :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
534
Hästvård Ridskolan har en cob med en väldig udda hudåkomma som enligt veterinärär autoimmun. Hon är extremt känslig i huden på benen och hon får...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 870
Senast: skogaliten
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama