Siv ska träffa fåren.

Narcissa

Trådstartare
Imorgon är det äntligen dags! Jag och Siv ska åka till uppfödaren och testa Siv på fåren. Vi vill se om det är så att hon har något anlag för vallning. Heelern ska ju egentligen fösa kor men innan det är dags för det kan det vara kul att se hur hon uppför sig med fåren.

Nu har jag ju uppfödaren där till hjälp men vad tycker ni att jag ska tänka på? :D

Sv: Siv ska träffa fåren.

Vad skoj att hon kommer få valla :)

Mina föräldrar har ju BC och får och jag var med på när han mötte fåren för första gången och det är så häftigt att se när de tänder på sin flock. Lycka till och ta med kameran :D

Jaha, så nu är det bara till att köpa får då;)

Jag älskar att se vallhundar in action! Jobbar en WK heltid på våran lilla gård med mjölk och ungdjur och han gör tre mans arbete, minst! Helt ovärderligt.

Vad kul, hon är duktig Sivan!

Alfons lyssnade med stora öron när jag körde filmen med allt skällandet från la famiglia :D

Kollade filmen från ridturen också, skönt med en hund som aktar sig för hästarna, Alfons "inget kan hända mig" brukar så snart tillfälle ges hänga i hagen och försöka slicka hästarna i ansiktet :crazy:

Du, jag vet faktiskt inte. Jag är rätt okunnig på detta med vallning. Men vi hade fler hundar för att de skulle hjälpa Siv att förstå och hon förstod inom ca 10 sekunder. ;)

Hahahahaha men Alfons då!! Han får vara försiktig!

Det var riktigt riktigt kul att se hur hon gjorde och hur otroligt roligt hon tyckte att det var. Du får testa med Alfons. ;)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 639
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
641
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat