Mynta2

Trådstartare
Fanns det någon sittvagn med fullt liggläge och vändbart styre ? Vill minnas det var en tråd om det, fast mins inte vad ni kom fram till. Att det var sällsynt förstod jag, men någonstans finns dom väl ? Jag är ingen sån som ids springa runt i affärer och leta, så om ni har något märke så ge mig det snälla ;).

Sv: Sittvagn

Jag kan vanda min Brio sittdel, och den gar att lagga ner helt. Men det kanske inte var vad du letade efter? Det ar ju ingen ren sittvagn, det ar en kombi duo eller vad det heter.

Nej ingen kombi, dom är så klumpiga. Har ju en nu med vändbart styre, men den är ju klumpig om man jämför med en enkel sittvagn.

Tänker du på en sulky så är väl Bugaboo Bee en av få eller den enda som är vändbar.

Heter det sulky nu ;). En vanlig sittvagn med 4 hjul och sittdel, som funnits i alla tider. Fast hjulen ska inte vara sådär pyttesmå som på märket du skrev. Jag googlade lite, och brio hade nån sittvagn som var vändbar, men VARFÖR måste vagnarna se så konstiga ut ? Stora hjul bak, små fram, eller pyttesmå runtom. Finns det inga normala vagnar ? Alltså, som inte är så himla focuserade på design ?

Det har alltid hetat sulky. Men de brukar inte vara vändbara.
Är de vändbara blir de oftast större.

Fast ingen sa sulky när jag var liten. Sulky var en hästkärra ;) Sen när jag googlar så ser ju sulky vs sittvagnar ungefär likadana ut. Enda sulky jag kan är paraplysulky, med andra ord är sulky för mig en tanig vagn man lätt bär med sig, men som egentligen bara passar för kortare sträckor.

Tack för svar i alla fall.

Fast ingen sa sulky när jag var liten. Sulky var en hästkärra ;) Sen när jag googlar så ser ju sulky vs sittvagnar ungefär likadana ut. Enda sulky jag kan är paraplysulky, med andra ord är sulky för mig en tanig vagn man lätt bär med sig, men som egentligen bara passar för kortare sträckor.

Tack för svar i alla fall.

Sulky är antingen en sådan typ paraplysulky elkelr en sådan enkle framåtvänd sittvagn med mindre jul och fast handtag samt utan liggläge.

En sittvagn bör finnas fortfarnde!!
Jag tror både brio och emmaljung har renodlade sittvagnar med helt liggläge, tex sådana man kan ha mjuklift i. Kolla på blocket annars.

Carena Free är en sittvagn med liggläge och vändbart styre.

Vi valde dock en teutonia Timmy (ej vändbar) då den Carena vi tittade på lät väldigt i suffletten har jag för mig.

Såg nu på deras hemsida att det inte står om det är fullt liggläge på den och jag minns inte....

Senast ändrad:

Vi har en Emmaljunga Cerox.. Sittvagn med fullt liggläge och styre som man kan "flippa över" till andra sidan.. Inte världens minsta vagn men jag gillar det massor! Sonen oxå!

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en Gesslein Fashion, det är en ren sittvagn med vändbart styre. Fram tills Valle var 5-6 månader hade vi en mjuklift i. Finns att köpa begagnat för vad jag vet är det ingen som säljer Gesslein i Sverige längre. Det är ett tyskt märke.

Lycka till i letandet!

Fanns det någon sittvagn med fullt liggläge och vändbart styre ? Vill minnas det var en tråd om det, fast mins inte vad ni kom fram till. Att det var sällsynt förstod jag, men någonstans finns dom väl ? Jag är ingen sån som ids springa runt i affärer och leta, så om ni har något märke så ge mig det snälla ;).

Carena Free har fullt liggläge och vändbart styre. Den hade jag till dottern i början och var väldigt nöjd.

Edit: Så läser man tråden och ser att andra redan nämnt samma vagn. :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 711
Senast: Liran
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
792
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 375
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar