Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blev avbockad igår, vilket absolut inte är första och absolut inte sista gången heller. Så, nu funderar jag på hur man egentligen bäst sitter kvar på en bockande häst. Ös på med tips och råd
HahaMan hugger tag i martingalen snabbt som f-n, står lite i stigbyglarna och försöker hänga med i svängarna...
Det ÄR svårt att sitta kvar om det kommer en riktig serie, där hästen slänger in huvudet mellan frambenen och kör upp ändan i vädret. Luta sig bakåt och dra upp huvudet på hästen brukar vara en bra strategi.
Är man bara beredd så går det oftast att parera innan det smäller. En bakutspark är sällan några problem tycker jag, det är när de far iväg och kröker rygg som en sabla katt som jag skulle velat ha en säkerhetssele hängande i ridhustaket.
Blev avbockad igår, vilket absolut inte är första och absolut inte sista gången heller. Så, nu funderar jag på hur man egentligen bäst sitter kvar på en bockande häst. Ös på med tips och råd
Jag som hade både korta läder, lätt sits och fegrem i går (fast remmen hann jag aldrig få tag i ) Var inte alls beredd på att han skulle bralla, hann ge galoppskänkel och sedan låg jag på markenKorta stigläder (du ska kunna ställa dig högt över sadeln), lätt sits och fegrem. Alternativt westernsadel
Man lär sig en del av att studera rodeo ryttare