Sits storlek på westernsadel..

JessicaM

Trådstartare
Hur går rekommendationerna för vad man bör ha i sits storlek??.. Har just nu en 15½" och den tycker jag är kanon. Men den passar förstås inte den nya hästen!! Behövs mycket mer muskler på honom.

Är det stor skillnad på 15½" och 16½" sits??

Sv: Sits storlek på westernsadel..

Sitsens storlek har inget med passformen för hästen att göra.
En 15” sadel kan vara för stor för den häst där en 17” är för liten.

Sitsens storlek har inget med passformen för hästen att göra.
En 15” sadel kan vara för stor för den häst där en 17” är för liten.

Vet att det inte har med hästen att göra.. Jag pratar om sitsen för ryttarens rumpa :D

Dåså, då är det bara att prova sig fram. Storlekarna är olika beroende på tillverkare (och ibland även modell). Bara för att du sitter bra i en 15,5” i ett märke betyder det inte att 15,5" passar dig i ett annat.

Gå till Western Saddle Seat Size siden.
Az

jessica vi kikar på det när ja kommer & tränar dig nästa gång, så kan vi kika på datorn å kolla lite. du ska köpa dig en sadel som jag har, otroligt sköna. och du har ju inte mindre röv än mig iaf mohahha :D ;);) ring mig sen! pussss!
/ EmelieH:bump::p:D

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 347
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar