sista datum på maskmedel

L

Lola_97

hur pass farligt är det att ge maskmedel som går ut första maj 2004? Hade maskmedel kvar sen förra året och insåg igår då jag kollade på det att det gått ut 05 2004!
Kan man ge det ändå? Vad kan hända? Blir det bara mindre effektivt mot maskarna? Eller kommer hästen må dåligt?
Tänkte maska imorgon!

Tror inte det är någon fara men för att vara på den säkra sidan skulle jag köpa nytt för att vara säker på att det värkar!

Men om det bara står 05-2004 så betyder väl det att det håller HELA maj, alltså ett par dagar till?

tja jag vet inte...kanske stämmer! Jag hoppas det stämmer i alla fall!
Hoppas på att hon inte har så mycket mask då hon har gått på parasitfritt bete på sommaren två år i rad. Sen så är hon regelbundet avmaskad ändå!
Jag maskar med medlet. Kan ju inte vara skadligt ändå!?

Jag tror inte det är nån fara med att använda det,däremot så tror jag att det de menare med är väl bäst före 05-2004,alltså innan april utgång.Vad som är,är väl att de "garanterar" att innehållet stämmer med innehållsdeklarationen fram till det datumet,vad som händer sen med div. substanser,det garanterar de nog inget om.

Om det händer något händer det gradvis o vad som kan hända är att effekten försvinner. Hur fort det går beror bla på lagringen. Jag skulle själv inte tveka ett ögonblick att använda det på egna hästar året ut.
PL

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 317
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 844
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka