Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.

Har inget bra svar men jag tror att vi är supermånga som tänker så där om att gå upp i vikt. Tyvärr. Men det hjälper att ha kläder som är tillräckligt stora tycker jag. Man blir ju så ledsen när det sitter åt. Det är så himla nedbrytande när det stramar.
Ja jag fattar att det säkert är bättre men då blir man ju på mind om att det är en större storlek och sånt istället

Så är det ju, men kan ju vara värt ett försök i alla fall ❤️
Ja det är det kanske.
Men ja vet att dethär nog låter som världens minsta sak som inte borde vara nåt problem alls men det blir ändå det för mig. Så blir liksom att allt bara känns skit jobbigt då för jag vill inte ens köpa större så är inte som det är kul shopping heller. Så vet inte ifall jag kan bara be mamma köpa eller hur jag ska göra men vill inte bara typ messa henne att jag behöver större heller för blir typ som att jag skriver att jag är tjockare. Eller kan inte förklara men det är så det känns iallafall

Ja det är det kanske.
Men ja vet att dethär nog låter som världens minsta sak som inte borde vara nåt problem alls men det blir ändå det för mig. Så blir liksom att allt bara känns skit jobbigt då för jag vill inte ens köpa större så är inte som det är kul shopping heller. Så vet inte ifall jag kan bara be mamma köpa eller hur jag ska göra men vill inte bara typ messa henne att jag behöver större heller för blir typ som att jag skriver att jag är tjockare. Eller kan inte förklara men det är så det känns iallafall
Kan du bara skriva till din mamma: behöver nya kläder? Tror hon fattar utan att du behöver förklara så mycket.

Hm nej det tänkte jag inte på.
Men kan du skicka en lista på vad du behöver?
Ja det kanske jag kan. Men känns bara dumt och jobbigt iallafall. Fattar att det säkert låter knäppt för dom flesta tycker ju om att shoppa liksom och få nya kläder och sånt och jag tyckte också om det förut. Men känns bara jobbigt nu iallafall.

Nu iallafall så har kp och M börjat. Och fick fram till kp att den aktiviteten som är idag är jätte jobbig för mig och att idag är jobbigt ändå redan så behövde inte vara med utan jag och M är i mitt rum och ska försöka vila iallafall ett tag.
Och dethär låter säkert skit töntigt och barnsligt men nu när han är här så blir jag typ ledsen för hans skull eller hur jag ska förklara. Men liksom att vissa skulle typ kolla på han och tänka att han var tråkig och korkad och svår lärd och massa sånt. Och jag vet att han är en hund och han bryr sig säkert inte ifall nån tänker så men tycker ändå det känns taskigt liksom och han är sååå snäll och tycker om alla och litar på alla. Och han är verkligen inte tråkig eller korkad utan han är VÄLDIGT smart så känns bara orätt vist att vissa tänker neggativt om han och andra hundar bara för den rasen som är.
Men ja skit samma det blev långt och får säkert inte fram tydligt vad jag menar ändå. Men är bara trött och har en jobbig dag och ville bara skriva det iallafall. Men nu ska jag vila lite iallafall.

Nu iallafall så har kp och M börjat. Och fick fram till kp att den aktiviteten som är idag är jätte jobbig för mig och att idag är jobbigt ändå redan så behövde inte vara med utan jag och M är i mitt rum och ska försöka vila iallafall ett tag.
Och dethär låter säkert skit töntigt och barnsligt men nu när han är här så blir jag typ ledsen för hans skull eller hur jag ska förklara. Men liksom att vissa skulle typ kolla på han och tänka att han var tråkig och korkad och svår lärd och massa sånt. Och jag vet att han är en hund och han bryr sig säkert inte ifall nån tänker så men tycker ändå det känns taskigt liksom och han är sååå snäll och tycker om alla och litar på alla. Och han är verkligen inte tråkig eller korkad utan han är VÄLDIGT smart så känns bara orätt vist att vissa tänker neggativt om han och andra hundar bara för den rasen som är.
Men ja skit samma det blev långt och får säkert inte fram tydligt vad jag menar ändå. Men är bara trött och har en jobbig dag och ville bara skriva det iallafall. Men nu ska jag vila lite iallafall.
Jag tycker han låter som en helt fantastisk hund!

Alla vill ju inte ha hund till samma saker och då inte samma sorts hund.
Om tex tar en jakthund som är helt suverän på sin grej, jakt, så kanske den skulle vara totalt värdelös på det som M verkar vara helt otroligt ”bra på”. Att vara öppen, social och ta hand som folk och djur som mår dåligt är ju helt underbara förmågor som inte alla hundar har eller klarar av lika bra. Där är M en stjärna!
Sen kanske han inte skulle vara världsbäst på jakt eller tex tävla i löp som vinthundar gör etc.
Men det är ju inget han ska göra iaf. Och han är ju toppen på det han gör! ❤️
Man undrar lite hur många unga pojkar och flickor han hjälpt genom åren. Det är i mina ögon något som gör honom ovärderlig! Vilken hjälte! ❤️

Hoppas ni kan vila ihop nu!❤️

M verkar ha en speciell talang för att umgås med människor och det är det verkligen inte alla hundar (varken individer eller raser) som har.

Dessutom har KP och M säkert gått på kurs och utbildat M också, så han är definitivt en smart hund som klarar av att lära sig saker.

En tant som bor i ett område där jag tidigare bodde tränar höns med klicker. Hon var helt otroligt duktig på att lära djur saker. Och hon sa aldrig att något djur skulle vara korkat!

Ibland är det människan som försöker lära ut saker som inte kan anpassa sig till djuret ifall djuret inte lär sig.

Precis som en duktig lärare som anpassar sin undervisning till elevernas egenskaper, ska en hundtränare/djurtränare också göra det. Det funkar inte att bara använda samma metoder på alla hundar och tänka att det är hundarna som inte lär sig som är tröga. Man kan knappast träna en schäfer och en tax på exakt samma sätt eftersom de har olika temperament och intresse för samarbete.

Jag blir alltid glad när jag ser en golden. De är verkligen så fina och så snälla!

Tillägger: min mans jobbkompis skaffade en goldenvalp förra sommaren. Det har varit tävling på jobbet om vem som får vara hundvakt till den. Den är otroligt populär, alla som träffar den smälter direkt.

Den såg ut som en liten vit bomullstuss när den nyss fått flytta till sitt nya hem (från uppfödaren). Alldeles oemotståndlig! :love:

Hoppas du också får en sån så småningom!

Fantastiskt bra att du lyckades med att radera äckelsidan! :bow::banana: Du är så himla bra, @EmmaFilippa! :heart

Hoppast du får sova lite nu med M hos dig, inte allt konstigt att du är trött och deppig med allt som snurrat i huvudet på sistonde, och efter alla mardrömmar i natt. Jag vet inte hur det fungerar med sovmedicin, men kanske läkaren eller vem som skriver ut den har en förklaring på varför den inte verkar funka lika bra längre.

Har ni dåligt väder i dag med? Här på västkusten av Norge har vi full storm, jag måste åka iväg och ta in hästarna redan nu, för det regnar och blåser så mycket så man rekommenderas att inte ens gå utanför huset...! Men skönt att vara inne och bara ta det lugnt och sova i sånt här väder.

Fantastiskt bra att du lyckades med att radera äckelsidan! :bow::banana: Du är så himla bra, @EmmaFilippa! :heart

Hoppast du får sova lite nu med M hos dig, inte allt konstigt att du är trött och deppig med allt som snurrat i huvudet på sistonde, och efter alla mardrömmar i natt. Jag vet inte hur det fungerar med sovmedicin, men kanske läkaren eller vem som skriver ut den har en förklaring på varför den inte verkar funka lika bra längre.

Har ni dåligt väder i dag med? Här på västkusten av Norge har vi full storm, jag måste åka iväg och ta in hästarna redan nu, för det regnar och blåser så mycket så man rekommenderas att inte ens gå utanför huset...! Men skönt att vara inne och bara ta det lugnt och sova i sånt här väder.
Ja det regnar och blåser och så. Så ganska dåligt väder här också men inte som hos dig låter det som.

Nu är det jobbigt fast M är här. Och då blir det typ att det blir ännu mera jobbigt på ett sätt för känns som jag inte är värd att få ha han här då heller så bara blir han typ smittad av mig.
Och har redan pratat ganska länge med kp på kvällen så vill inte vara ännu mera jobbig då heller.
Så vet inte varför jag skriver heller men vill väl bara få ut lite iallafall. Och vill bara skriva liksom.
Skriv det du behöver, ventilera så mycket du vill, behöver och orkar ❤.
M verkar ha en speciell talang för att umgås med människor och det är det verkligen inte alla hundar (varken individer eller raser) som har.

Dessutom har KP och M säkert gått på kurs och utbildat M också, så han är definitivt en smart hund som klarar av att lära sig saker.

En tant som bor i ett område där jag tidigare bodde tränar höns med klicker. Hon var helt otroligt duktig på att lära djur saker. Och hon sa aldrig att något djur skulle vara korkat!

Ibland är det människan som försöker lära ut saker som inte kan anpassa sig till djuret ifall djuret inte lär sig.

Precis som en duktig lärare som anpassar sin undervisning till elevernas egenskaper, ska en hundtränare/djurtränare också göra det. Det funkar inte att bara använda samma metoder på alla hundar och tänka att det är hundarna som inte lär sig som är tröga. Man kan knappast träna en schäfer och en tax på exakt samma sätt eftersom de har olika temperament och intresse för samarbete.

Jag blir alltid glad när jag ser en golden. De är verkligen så fina och så snälla!
Japp! Jag har klappat om en golden senast idag! En av "gubbarna" som "hänger" i stallet har en sån, helt underbart go är hon :love:

Jag sov iallafall kanske en timme så inte så mycket men ändå skönt. Och ska snart gå och fika som dom andra har bakat. Men vill egentligen inte äta det för det känns bara onödigt och onyttigt liksom men ska ändå försöka.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 062
Senast: Gunnar
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 990
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama