Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.

Jag har kollat på hela den serien nu med service hundar. Och alltså det var jätte intressant och så och bra så menar inte att den var dålig för det tyckte jag inte! Men blev ändå jobbigt som endel saker typ startade igång jobbiga tankar och sånt. Och så blev det också som det gör ont i magen och bröstet och allt för jag såååå mycket skulle vilja ha en sån liksom hjälp hund. Så blir typ som en jobbig längtan på ett sätt men kan inte förklara så bra. Så fattar om ingen fattar hur jag menar men det bara är en jobbig känsla iallafall.
Och sen om det andra om den sidan och det så har jag inte pratat med kp än men jag har skrivit en lapp som jag ska ge iallafall efter middagen. Fast är skit nervös för det också och känns jätte dumt.
Ska berätta om en sak som jag hade glömt men kom på när du skrev om äckelsidan...Det finns väldigt många fula fiskar där ute! När jag och en av mina barndomsvänner var 12-13 var det "inne" att hänga på en chattsida som hette Skunk. Där chattade hon med en kille som lyckades övertala henne att lämna ut sitt mobilnummer. Vet du vad som hände? Hela den kvällen ringde olika äckliga karlar som frågade efter henne då äcklet hade gått ut med att hon säljer sex osv. Min vän fick byta nummer omgående. Vidrigt.

Jag är ledsen om det var dumt att rekommendera den serien till dig. Jag tänkte mest att det var något som intresserade dig. ❤️
Sen fattar jag att det framkallade en del jobbiga tankar och känslor. Det gjorde det för mig också. Jag såg mig själv som de där unga tjejerna och tänkte att "om jag hade fått den hjälpen när jag mådde som sämst, undra hur mitt liv hade sett ut då?".

Jag är ledsen om det var dumt att rekommendera den serien till dig. Jag tänkte mest att det var något som intresserade dig. ❤️
Sen fattar jag att det framkallade en del jobbiga tankar och känslor. Det gjorde det för mig också. Jag såg mig själv som de där unga tjejerna och tänkte att "om jag hade fått den hjälpen när jag mådde som sämst, undra hur mitt liv hade sett ut då?".
Nej alltså det var inte dumt! Utan jag upp skattar tipset om den men bara att det var jobbigt också. Men det var bra!

Nej alltså det var inte dumt! Utan jag upp skattar tipset om den men bara att det var jobbigt också. Men det var bra!

Vilka hundraser var det i serien?

Jag har en storpudel och vet att det finns vissa storpudlar som arbetar som assistenthundar. Min skulle nog vara en usel assistenthund, om jag blir ledsen tycker hon att jag är lite läskig och vill helst gå därifrån. Men hon har lärt sig att ta av mina sockar och är duktig på att ge mig saker om jag pekar på dom men helst ska jag har godis för att hon ska tycka det är värt det. Hon tycker också det är läskigt med stavar och sånt så tror inte hon skulle vilja ha en matte som gick med kryckor.

Vilka hundraser var det i serien?

Jag har en storpudel och vet att det finns vissa storpudlar som arbetar som assistenthundar. Min skulle nog vara en usel assistenthund, om jag blir ledsen tycker hon att jag är lite läskig och vill helst gå därifrån. Men hon har lärt sig att ta av mina sockar och är duktig på att ge mig saker om jag pekar på dom men helst ska jag har godis för att hon ska tycka det är värt det. Hon tycker också det är läskigt med stavar och sånt så tror inte hon skulle vilja ha en matte som gick med kryckor.
Det var två labradorer och en shitzu tror jag det var

Vet inte om du har Viaplay Emma men om du har det så vill jag tipsa om En pudel i flocken som jag precis såg med barnen. En riktigt bra tecknad film där hela familjen satt som paralyserade. 👍

Om du har Netflix kan jag rekommendera dokumentärserien som heter "Hundar", kort och gott. Feel good om olika människor och deras relation med sina respektive hundar.

Jag har inte Viaplay eller Netflix så kan inte kolla på nåt av dom tyvärr

Nu är det jobbigt fast M är här. Och då blir det typ att det blir ännu mera jobbigt på ett sätt för känns som jag inte är värd att få ha han här då heller så bara blir han typ smittad av mig.
Och har redan pratat ganska länge med kp på kvällen så vill inte vara ännu mera jobbig då heller.
Så vet inte varför jag skriver heller men vill väl bara få ut lite iallafall. Och vill bara skriva liksom.

Du får lite roliga bilder här av mig. Hade önskat att jag kunde göra mer ♥️

Screenshot_20220128_210211_com.android.chrome.webp

Nu är det jobbigt fast M är här. Och då blir det typ att det blir ännu mera jobbigt på ett sätt för känns som jag inte är värd att få ha han här då heller så bara blir han typ smittad av mig.
Och har redan pratat ganska länge med kp på kvällen så vill inte vara ännu mera jobbig då heller.
Så vet inte varför jag skriver heller men vill väl bara få ut lite iallafall. Och vill bara skriva liksom.

Jag tror inte M blir smittad av dig. Utan jag tror att han uppskattar att få hjälpa dig när du behöver honom. :heart

Och kp tycker säkerligen inte att du är jobbig, hon är nog bara jätteglad att du äntligen vågar prata. De är där för din skull, både kp och M. :heart

Jag tänker att M finns här på jorden för att kunna hjälpa dig. Du är säkerligen inte den första ungdomen som han kunnat hjälpa, och du kommer sannolikt heller inte vara den sista. Jag tror att han och KP båda två uppskattar att de kan finnas hos dig för att hjälpa.

Du är värd att få hjälp. :heart

Inatt har jag nästan inte sovit alls för såfort jag somnade så kom det nån mardröm och så vaknade jag igen. Så skit jobbig natt och är jätte trött men ändå går det inte att sova.
Och fattar inte varför för när jag började med den sömn medicinen som jag har nu så hjälpte den jätte bra men nu verkar den ju inte hjälpa alls. Så det bara känns hopp löst ifall mediciner bara hjälper ett litet tag och sen funkar dom inte längre.
Och fattar inte hur jag ska orka med hela idag ifall jag är såhär trött nu. Så känns som det kommer bli jobbigt idag bara.

Vad jobbigt att behöva ligga vaken och drömma läskigt. Hoppas att du får en lugn dag. Själv ska jag på kurs utomhus och det ska snöa och regna hela dagen. Men jag hoppas att det blir bra ändå.

Dethär blir jätte neggativt och triggande om äckliga saker och om vikt och kropp och sånt så varning för det så ifall ni inte vill läsa sånt så läs inte dethär då.
Men iallafall så har jag fått endel kommentarer om min kropp eller om en bild liksom. Eller alltså det var på den äckel sidan men har tagit bort den nu. Men iallafall så dom kommentarerna gjorde iallafall så jag började tänka på vissa saker om kroppen liksom. Och vissa saker som jag hatar jätte mycket och som är jätte äckligt och jobbigt enligt mig.
Och SÅKLART då så är jag dum och läser massa triggande saker både här på bukefalos och på andra ställen också. Så blir det ännu värre bara och känner mig sååå äcklig och tjock och lat och miss lyckad och dålig.
Och liksom jag gör INGENTING utan bara sitter nästan helatiden. Och mesta aktiva är typ vara ute bara. Men INGEN träning eller nånting sånt. Och jag är på normal vikt nu men känns ändå som det är jätte mycket FÖR MIG och att jag är jätte tjock. Och alltså menar inte att det är dåligt att vara tjock eller nåt sånt utan jag tänker inte så om nån annan. Utan alla är ju bra som dom är och viktigaste är att man mår bra liksom. Men det är det som är att jag mår INTE bra med att jag måste se ut så jag blir äcklad av migsjälv liksom och att fast jag är på normal vikt så får jag inte träna.
Så känns som jag bara går upp mer och mer så kommer jag bli äckligare och äckligare som JAG känner på MIG. Och dethär är säkert för privat men orkar inte bry mig. Men jag brukar ha såna bh toppar typ för jag hatar att ha en riktig bh och tycker inte man kan andas med dom och det typ skaver överallt och så. Men iallafall så dom topparna jag har är typ pågränsen till för små nu så då blir det att VARJE gång som jag klär på mig eller klär av mig eller tvättar eller allt sånt så blir jag på mind och känner mig sååå äcklig och typ skäms över som jag ser ut.
Och vet att jag borde bara skaffa lite större men jag vill verkligen inte behöva ha större liksom för då skulle det säkert också bli triggande. Så typ ALLT med kroppen är jätte triggande och kan ju inte komma bort från den heller. Och även ifall jag har mjukis byxor och en hoodie så märks det typ att byxorna sitter lite annat och så. Så bara känner mig jätte äcklig och att jag har skit mycket rumpa och bröst och sånt som jag blir jätte äcklad av helatiden och så får jag inte träna.
Och vet inte om nån kan ge nåt bra svar så det gör inget ifall ni inte kan det utan ville bara få ut det och bara OM nån har nåt bra att skriva liksom så skulle jag väl upp skatta det men gör somsagt inget om ingen vill typ prata om sånt heller utan jag fattar det.

Jag drömde också mardröm inatt och vaknade rädd. Det är verkligen jobbigt.
Får du sova lite på dagen om du kan det?
Om inte hopps jag att det ändå blir en lugn dag för dig ❤️
Hur ser din dag ut?

Jag vill verkligen säga att du inte är dum för att du inte kan låta bli att läsa triggande trådar. Det ÄR skitsvårt att låta bli, även om man vet att man inte borde ❤️ Och det sätter såklart igång en massa tankar och matar monstret. Jag förstår att det blir jobbigt.

Följer du några kroppspositiva konton på instagram? Eller skulle det kännas jobbigt? För mig balanserar det upp lite av all skit som vi ständigt matas med. Det kanske inte är nåt för dig men om du vill ha tips har jag flera.

Stor kram ❤️

Dethär blir jätte neggativt och triggande om äckliga saker och om vikt och kropp och sånt så varning för det så ifall ni inte vill läsa sånt så läs inte dethär då.
Men iallafall så har jag fått endel kommentarer om min kropp eller om en bild liksom. Eller alltså det var på den äckel sidan men har tagit bort den nu. Men iallafall så dom kommentarerna gjorde iallafall så jag började tänka på vissa saker om kroppen liksom. Och vissa saker som jag hatar jätte mycket och som är jätte äckligt och jobbigt enligt mig.
Och SÅKLART då så är jag dum och läser massa triggande saker både här på bukefalos och på andra ställen också. Så blir det ännu värre bara och känner mig sååå äcklig och tjock och lat och miss lyckad och dålig.
Och liksom jag gör INGENTING utan bara sitter nästan helatiden. Och mesta aktiva är typ vara ute bara. Men INGEN träning eller nånting sånt. Och jag är på normal vikt nu men känns ändå som det är jätte mycket FÖR MIG och att jag är jätte tjock. Och alltså menar inte att det är dåligt att vara tjock eller nåt sånt utan jag tänker inte så om nån annan. Utan alla är ju bra som dom är och viktigaste är att man mår bra liksom. Men det är det som är att jag mår INTE bra med att jag måste se ut så jag blir äcklad av migsjälv liksom och att fast jag är på normal vikt så får jag inte träna.
Så känns som jag bara går upp mer och mer så kommer jag bli äckligare och äckligare som JAG känner på MIG. Och dethär är säkert för privat men orkar inte bry mig. Men jag brukar ha såna bh toppar typ för jag hatar att ha en riktig bh och tycker inte man kan andas med dom och det typ skaver överallt och så. Men iallafall så dom topparna jag har är typ pågränsen till för små nu så då blir det att VARJE gång som jag klär på mig eller klär av mig eller tvättar eller allt sånt så blir jag på mind och känner mig sååå äcklig och typ skäms över som jag ser ut.
Och vet att jag borde bara skaffa lite större men jag vill verkligen inte behöva ha större liksom för då skulle det säkert också bli triggande. Så typ ALLT med kroppen är jätte triggande och kan ju inte komma bort från den heller. Och även ifall jag har mjukis byxor och en hoodie så märks det typ att byxorna sitter lite annat och så. Så bara känner mig jätte äcklig och att jag har skit mycket rumpa och bröst och sånt som jag blir jätte äcklad av helatiden och så får jag inte träna.
Och vet inte om nån kan ge nåt bra svar så det gör inget ifall ni inte kan det utan ville bara få ut det och bara OM nån har nåt bra att skriva liksom så skulle jag väl upp skatta det men gör somsagt inget om ingen vill typ prata om sånt heller utan jag fattar det.
Har inget bra svar men jag tror att vi är supermånga som tänker så där om att gå upp i vikt. Tyvärr. Men det hjälper att ha kläder som är tillräckligt stora tycker jag. Man blir ju så ledsen när det sitter åt. Det är så himla nedbrytande när det stramar.

Jag drömde också mardröm inatt och vaknade rädd. Det är verkligen jobbigt.
Får du sova lite på dagen om du kan det?
Om inte hopps jag att det ändå blir en lugn dag för dig ❤️
Hur ser din dag ut?

Jag vill verkligen säga att du inte är dum för att du inte kan låta bli att läsa triggande trådar. Det ÄR skitsvårt att låta bli, även om man vet att man inte borde ❤️ Och det sätter såklart igång en massa tankar och matar monstret. Jag förstår att det blir jobbigt.

Följer du några kroppspositiva konton på instagram? Eller skulle det kännas jobbigt? För mig balanserar det upp lite av all skit som vi ständigt matas med. Det kanske inte är nåt för dig men om du vill ha tips har jag flera.

Stor kram ❤️
Ja det får jag väl men tror inte jag kan ändå. Eller när M är här så kanske jag kan men då är det först helg aktivitet som man ska vara med på och sen är det eftermiddag och ifall jag sover då kanske jag inte kan sova inatt heller.
Och jag har inte Instagram eller nåt sånt nu så följer ingen sån.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 062
Senast: Gunnar
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 990
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama