Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.

Jag kan förstå det där med att du känner dig ledsen för M's skull även om inte han bryr sig. Jag skulle nog känna lika. Om man tycker om någon blir man ju ledsen om någon tycker... dåliga saker om den.

Vad fint att du kunnat lyckas med så många saker trots allt jobbigt. Tänker på att du kunde prata med KP, att du kunde fixa det där samtalet du var så nervös för och ta bort den där sidan. 🧡.

Nu iallafall så har kp och M börjat. Och fick fram till kp att den aktiviteten som är idag är jätte jobbig för mig och att idag är jobbigt ändå redan så behövde inte vara med utan jag och M är i mitt rum och ska försöka vila iallafall ett tag.
Och dethär låter säkert skit töntigt och barnsligt men nu när han är här så blir jag typ ledsen för hans skull eller hur jag ska förklara. Men liksom att vissa skulle typ kolla på han och tänka att han var tråkig och korkad och svår lärd och massa sånt. Och jag vet att han är en hund och han bryr sig säkert inte ifall nån tänker så men tycker ändå det känns taskigt liksom och han är sååå snäll och tycker om alla och litar på alla. Och han är verkligen inte tråkig eller korkad utan han är VÄLDIGT smart så känns bara orätt vist att vissa tänker neggativt om han och andra hundar bara för den rasen som är.
Men ja skit samma det blev långt och får säkert inte fram tydligt vad jag menar ändå. Men är bara trött och har en jobbig dag och ville bara skriva det iallafall. Men nu ska jag vila lite iallafall.
Jag håller med @tuaphua om att han verkar vara en fantastisk hund! En hund som är på precis rätt ställe och har hittat sin uppgift här i livet.
Jag tror att alla djur är individer och tror inte på att det är så att alla ex hundar av en ras är på exakt samma sätt. (Misstänker att det kan ha något att göra med att någon skrev att denne upplever goldens som korkade, eller vad det nu var?)

En fd vän till mig var väldigt klumpig i sina uttalanden och hade noll insikt om vad man kunde säga till folk utan att de blev ledsna. När jag köpte min förra häst, skrev jag något inlägg på sociala medier om att "här är min nya stjärna" eller liknande. Personen i fråga talade då om för mig att den där hästen verkligen inte såg ut att vara en blivande stjärna och några andra förolämpningar om mig och hästen. Jag blev såklart ledsen, men insåg att det är ingen idé att säga det till den människan. Istället la jag känslorna på hög tills jag kände att det blev för mycket och bestämde mig för att ta bort den personen ur mitt liv. Det var en skön känsla! Bort med en negativ energitjuv!

Hästen blev ingen stjärna på det sättet att vi kom långt på tävlingsbanan. Han var väldigt speciell på alla sätt och vis och jag fick anpassa mig lite efter vad han ville. Det han verkligen tyckte om var trickträning! Han lärde sig att apportera, snurra, buga m.m. Tyvärr var han lite för smart och lärde sig även att öppna dörrar, grindar och att lägga sig platt på mage och åla under staketen. Så på DET sättet var han verkligen en stjärna och jag kommer aldrig att få en sådan häst igen. Han var liksom mer som en stor hund. ❤️

Jag har även träffat en häst som jag upplevde som riktigt korkad. Den var ungefär som Doris i Hitta Nemo, glad och flamsig och glömde bort allt på några sekunder. T ex kunde den bita i elstängslet, få en stöd, bli rädd och slänga sig baklänges och strax därefter gjorde den om samma sak. Om och om igen! Men bara för att den individen inte var så himla bright, skulle jag inte säga att "alla hästar av den rasen är korkade" eller "alla hästar är dumma".

Nu bara skriver jag av mig lite så ni vet så kanske inte är så bra skrivet och så och kommer bli neggativt.
Men iallafall så hela dagen idag har varit skit jobbig bara. Och som att allt blir bara mer så liksom mer ångest och dåliga tankar och att jag känner mig mera äcklig och tänker på jobbiga saker igen och allt sånt. Och bara att allt känns sååå hopp löst och att jag har varit här i typ en månad nu men det märks nästan inte. Utan allt är ändå nästan lika så kommer aldrig bli bättre känns det som. Och jag vet att det tar tid och allt sånt men känns ändå som det inte är nån mening med allt. Och att det är mig det är fel på för jag bara gör dåliga saker helatiden och att jag inte är värd nånting iallafall så ingen mening att jag finns ens egentligen.

Kom precis över den här gulliga/roliga bilden på Facebook och kände att jag måste dela den med er - ännu en golden som hjälper folk att hitta lugn och ro! :heart

272745607_10230372939411546_8549998556710502207_n.jpg

Vad fint att du kunnat lyckas med så många saker trots allt jobbigt. Tänker på att du kunde prata med KP, att du kunde fixa det där samtalet du var så nervös för och ta bort den där sidan. 🧡.

Jag funderade på en sak. När man skriver något sådant som mitt citat ovan, känns det okej för dig? Såklart skrev jag det för att jag tycker så, men det kan ju vara lite olika hur ens kommentarer landar.

Det kanske är en knepig fråga att svara på i och för sig. Ifall "beröm" kanske landar olika beroende på hur du redan känner dig.

Jag funderade på en sak. När man skriver något sådant som mitt citat ovan, känns det okej för dig? Såklart skrev jag det för att jag tycker så, men det kan ju vara lite olika hur ens kommentarer landar.

Det kanske är en knepig fråga att svara på i och för sig. Ifall "beröm" kanske landar olika beroende på hur du redan känner dig.
Ja det känns okej liksom men känns inte som det är värt att ge beröm för liksom

Nu bara skriver jag av mig lite så ni vet så kanske inte är så bra skrivet och så och kommer bli neggativt.
Men iallafall så hela dagen idag har varit skit jobbig bara. Och som att allt blir bara mer så liksom mer ångest och dåliga tankar och att jag känner mig mera äcklig och tänker på jobbiga saker igen och allt sånt. Och bara att allt känns sååå hopp löst och att jag har varit här i typ en månad nu men det märks nästan inte. Utan allt är ändå nästan lika så kommer aldrig bli bättre känns det som. Och jag vet att det tar tid och allt sånt men känns ändå som det inte är nån mening med allt. Och att det är mig det är fel på för jag bara gör dåliga saker helatiden och att jag inte är värd nånting iallafall så ingen mening att jag finns ens egentligen.

Vad jobbigt att ha en sån dag, usch!

Jag förstår att det känns som att det inte händer något, eftersom det som förändras sker med små steg hela tiden. Men jag som följer tråden märker nyansskillnader i det du skriver. Det ÄR skillnad, även om du själv kanske inte märker det.
Så jag vill bara be dig fortsätta på samma sätt som du gjort hittills! :heart

Ja det känns okej liksom men känns inte som det är värt att ge beröm för liksom

Bara det att det känns okej är ändå ett bra tecken, tycker jag! När man har en negativ bild på sig själv så kan det vara svårt att ta in att andra tycker man är duktig eller bra på något. Men om man bara kan vänja sig vid tanken att de andra faktiskt menar det, så kan det göra så man så småningon får en lite mera positiv syn på sig själv. :) :heart

Hur har kvällen varit för dig? Jag sitter på jobbet, hade ingen att vara med i dag så tänkte jag kunde lika gärna jobba, är så less på att sitta själv hemma varje kväll. Brukar ni göra något mysigt på lördagskvällarna?

Bara det att det känns okej är ändå ett bra tecken, tycker jag! När man har en negativ bild på sig själv så kan det vara svårt att ta in att andra tycker man är duktig eller bra på något. Men om man bara kan vänja sig vid tanken att de andra faktiskt menar det, så kan det göra så man så småningon får en lite mera positiv syn på sig själv. :) :heart

Hur har kvällen varit för dig? Jag sitter på jobbet, hade ingen att vara med i dag så tänkte jag kunde lika gärna jobba, är så less på att sitta själv hemma varje kväll. Brukar ni göra något mysigt på lördagskvällarna?
Förlåt att jag är neggativ helatiden men kvällen har varit skit. Och borde säkert inte skriva dethär men nu tänker jag göra det ändå. Men fick typ en panik attack och gjorde en dum sak men orkar inte bry mig känns det som. Och har skit mycket tankar att jag borde vara död och jag vill inte leva iallafall. Så bara massa såna tankar och att jag ändå inte kommer ha nån fram tid som är värt att leva för så allt är ändå så jävla jävla o nödigt bara.

Förlåt att jag är neggativ helatiden men kvällen har varit skit. Och borde säkert inte skriva dethär men nu tänker jag göra det ändå. Men fick typ en panik attack och gjorde en dum sak men orkar inte bry mig känns det som. Och har skit mycket tankar att jag borde vara död och jag vill inte leva iallafall. Så bara massa såna tankar och att jag ändå inte kommer ha nån fram tid som är värt att leva för så allt är ändå så jävla jävla o nödigt bara.
Om du var trött redan i morse så är det inte så konstigt om det blivit en jobbig kväll nu.
Hoppas att du får bättre med sömn i natt.

Du verkar ha en hemskt kväll, är så ledsen för dig skull!

Vet personalen om vad som har hänt? Kan du säga till dom annars?

Men usch då, vad jobbigt det låter! Det är helt okej att du skriver "negativt" när det är så du känner dig.

Stor kram :heart och hoppast du åtminstonde kan få sova ordentligt i natt! Allting känns mycket värre och jobbigare när man inte har fått tillräckligt med sömn.

Och jag vet att jag är jävligt jobbig och dum i huvudet och får skylla mig själv för detmesta så har ingen rättig het att ta andras tid och sånt som dom säkert behöver mycket mera. Så menar inte nåt dåligt om nån heller eller att nånannan kan göra nåt för det går ju ändå inte.

Och jag vet att jag är jävligt jobbig och dum i huvudet och får skylla mig själv för detmesta så har ingen rättig het att ta andras tid och sånt som dom säkert behöver mycket mera. Så menar inte nåt dåligt om nån heller eller att nånannan kan göra nåt för det går ju ändå inte.
du är absolut inte jobbig eller dum i huvudet, du har rätt att ta andras tid för du är värdefull även om det inte känns så för dig ❤️

du är absolut inte jobbig eller dum i huvudet, du har rätt att ta andras tid för du är värdefull även om det inte känns så för dig ❤️
Känns iallafall inte som jag är värd det för jag försöker inte ens till räckligt mycket. Och kan aldrig ut trycka mig bra så andra fattar vad jag menar heller så blir som en dålig cirkel att jag är ensam och då mår jag skit så blir jag ännu mera jobbig och värde lös än jag redan är så vill ännu mindre nån prata med mig så blir det värre och värre bara helatiden.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 062
Senast: Gunnar
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 990
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama