Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.

Tack för alla svar :heart Och alltså jag fattar att det nog vore bästa att berätta till kp om det. Och fattar att det kanske inte låter så farligt liksom ifall jag inte får ha telefonen på natten. Men är bara att på kvällen innan jag somnar och om jag vaknar tidigt så brukar jag nästan alltid hålla på med telefonen. Så som lite hjälp att det inte blir för mycket ångest. Så ifall jag inte får ha telefonen så vet jag inte vad jag skulle kunna göra istället då. Så är mest därför som det känns ännu mera svårt.

Tack för alla svar :heart Och alltså jag fattar att det nog vore bästa att berätta till kp om det. Och fattar att det kanske inte låter så farligt liksom ifall jag inte får ha telefonen på natten. Men är bara att på kvällen innan jag somnar och om jag vaknar tidigt så brukar jag nästan alltid hålla på med telefonen. Så som lite hjälp att det inte blir för mycket ångest. Så ifall jag inte får ha telefonen så vet jag inte vad jag skulle kunna göra istället då. Så är mest därför som det känns ännu mera svårt.

Jag använder också telefonen när jag har ångest och känner att det skulle vara jobbigt utan. För mig skulle det nog kunna funka med en bra bok istället, jag kan verkligen fasta i en bok och fokusera på den. När jag var i din ålder hade jag inte någon mobiltelefon (var inte så vanligt då) så jag är liksom lite van sen förr att klara mig utan telefonen, förstår att det känns svårare för dig att tänka sig vara helt utan telefon.

Det skulle inte funka med nån typ av tv-spel som man håller i händerna? Typ Nintendo switch kanske?

Man kan också blockera vissa sidor om de är rädda för att du ska gå in på just den siten igen, då kunde du ju ändå ha telefonen till de "vanliga" sidorna och kolla på youtube och svtplay och sånt utan att de måste ta telefonen från dig helt. Skulle det kännas som ett alternativ för dig? Hoppas de fattar att det är jätteviktigt att du får ha telefonen, bara att du har möjlighet att skicka ett mess till din pappa eller något sådant.

Jag använder också telefonen när jag har ångest och känner att det skulle vara jobbigt utan. För mig skulle det nog kunna funka med en bra bok istället, jag kan verkligen fasta i en bok och fokusera på den. När jag var i din ålder hade jag inte någon mobiltelefon (var inte så vanligt då) så jag är liksom lite van sen förr att klara mig utan telefonen, förstår att det känns svårare för dig att tänka sig vara helt utan telefon.

Det skulle inte funka med nån typ av tv-spel som man håller i händerna? Typ Nintendo switch kanske?
Jag vet inte men tror inte det skulle funka så jätte bra för det som är med telefonen så känns det lite mindre ensamt liksom och tror inte nåt tv spel skulle hjälpa med det.

Man kan också blockera vissa sidor om de är rädda för att du ska gå in på just den siten igen, då kunde du ju ändå ha telefonen till de "vanliga" sidorna och kolla på youtube och svtplay och sånt utan att de måste ta telefonen från dig helt. Skulle det kännas som ett alternativ för dig? Hoppas de fattar att det är jätteviktigt att du får ha telefonen, bara att du har möjlighet att skicka ett mess till din pappa eller något sådant.
Ja ifall det skulle gå så skulle det nog vara bra! För alltså det är inte att jag inte sover för jag håller på med telefonen utan att ifall jag inte KAN sova så håller jag på med den. Så det skulle nog vara det bästa ifall det går så kanske kan försöka fråga det som ett förslag.

Iallafall så bara för att skriva om en helt annan sak så ska jag till skolan nästa vecka och kolla. Och som planen är så ska jag ha typ introduktion eller vad det heter nästa vecka och veckan efter och sen gå typ somvanligt. Fast det är ju inte som vanliga skolan för andra utan man har typ eget schema och oftast så är det i liten grupp och så. Och beror på hur det går liksom men det är iallafall som planen är.

Iallafall så bara för att skriva om en helt annan sak så ska jag till skolan nästa vecka och kolla. Och som planen är så ska jag ha typ introduktion eller vad det heter nästa vecka och veckan efter och sen gå typ somvanligt. Fast det är ju inte som vanliga skolan för andra utan man har typ eget schema och oftast så är det i liten grupp och så. Och beror på hur det går liksom men det är iallafall som planen är.
Hur känns det att få börja skolan igen?

Är det en skola bara för ungdomar på HVB hem eller är det en vanlig skola där man kan få anpassning?

Du behöver såklart inte svara om du inte vill ☺️

Vad spännande! Jag tror det vore jättebra för dig att få börja i skolan litegrann igen, så du får andra saker att tänka på och får känna lite mer som en normal vardag.

Vad tror du, känns det bra, eller läskigt?

Hur känns det att få börja skolan igen?

Är det en skola bara för ungdomar på HVB hem eller är det en vanlig skola där man kan få anpassning?

Du behöver såklart inte svara om du inte vill ☺️
Det är en vanlig skola men som dom har förklarat iallafall så är man i en liten grupp som är några som har extra stöd och så. Men man räknas ändå i en vanlig klass också så vissa är med i klassen ibland i vissa ämnen kanske så det är lite olika.

Vad spännande! Jag tror det vore jättebra för dig att få börja i skolan litegrann igen, så du får andra saker att tänka på och får känna lite mer som en normal vardag.

Vad tror du, känns det bra, eller läskigt?
Ja alltså det är väl possitivt om det blir lite mera normalt liksom och att jag har saker att göra på dagarna. Så det är väl bra men känns väldigt läskigt också för jag har inte ens varit i skolan alls sen innan sommar lovet så det är ovant ändå liksom plus så är ju ALLT i den skolan nytt för mig. Så det är läskigt men jag hoppas det ändå går okej.

Vad skönt ! Det låter ju jättebra :)

Men jag förstår ju att det är nervöst, det blir ju en del nytt och du kommer säkert bli ganska trött av alla intryck, så intoduktion är nog bra.

Tror också det kan vara bra för dig att få lite mer att göra på dagarna och lite annat att tänka på.

Tankarna är nästan värst när man har FÖR mycket tid att tänka, tycker jag.

Men förstår att det är läskigt och nervöst. Det är oftast pirrigt när det är helt nya grejer.

Ja alltså det är väl possitivt om det blir lite mera normalt liksom och att jag har saker att göra på dagarna. Så det är väl bra men känns väldigt läskigt också för jag har inte ens varit i skolan alls sen innan sommar lovet så det är ovant ändå liksom plus så är ju ALLT i den skolan nytt för mig. Så det är läskigt men jag hoppas det ändå går okej.
Är det någon annan från Hvb hemmet som går där så att du har ett ansikte du känner igen? Det kan vara skönt även om man kanske inte har samma ämnen och så men att man kan känna igen någon i korridoren.

Kram

• Gilla
Reactions: Sel
Är det någon annan från Hvb hemmet som går där så att du har ett ansikte du känner igen? Det kan vara skönt även om man kanske inte har samma ämnen och så men att man kan känna igen någon i korridoren.

Kram
Ja det är det. Och iallafall i början med introduktionen så kommer nån från hemmet vara med så kommer liksom inte bli helt ensam med bara o kända från början iallafall.

Iallafall så har jag börjat kolla på detdär min super hund. Och det både är intressant liksom hur dom gör och sånt och vad dom tränar på och allting men lite jobbigt också med vissa saker som på minner om som det är för mig liksom. Men ska iallafall kolla på allt det tror jag.
Och nu så börjar kp och M och jag iallafall ska försöka berätta om det där som jag skrev om förut. Men vet inte om det kommer gå men vill iallafall försöka.

Iallafall så har jag börjat kolla på detdär min super hund. Och det både är intressant liksom hur dom gör och sånt och vad dom tränar på och allting men lite jobbigt också med vissa saker som på minner om som det är för mig liksom. Men ska iallafall kolla på allt det tror jag.
Och nu så börjar kp och M och jag iallafall ska försöka berätta om det där som jag skrev om förut. Men vet inte om det kommer gå men vill iallafall försöka.
Heja dig Emma
Håller tummarna för att du får en bra fredag resten av dagen.

Vad roligt att höra att du ska få börja skolan igen! Jag vet när jag varit hemma ofrivilligt i längre perioder att jag tyckt att det har varit skönt att få tillbaka lite normal vardag igen. Absolut att det har känts lite läskigt och jobbigt i början men för mig har det alltid blivit bra och det tror jag att det blir för dig också 🤗

Jag hoppas att det går bra att prata med kp idag om mobilen. Men även om det inte går idag så har du kommit långt bara genom att du har erkänt för dig själv att du har ett problem och att du sen också vill få hjälp. Det kan ofta vara det största och svåraste steget ❤️

Jag har kollat på hela den serien nu med service hundar. Och alltså det var jätte intressant och så och bra så menar inte att den var dålig för det tyckte jag inte! Men blev ändå jobbigt som endel saker typ startade igång jobbiga tankar och sånt. Och så blev det också som det gör ont i magen och bröstet och allt för jag såååå mycket skulle vilja ha en sån liksom hjälp hund. Så blir typ som en jobbig längtan på ett sätt men kan inte förklara så bra. Så fattar om ingen fattar hur jag menar men det bara är en jobbig känsla iallafall.
Och sen om det andra om den sidan och det så har jag inte pratat med kp än men jag har skrivit en lapp som jag ska ge iallafall efter middagen. Fast är skit nervös för det också och känns jätte dumt.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 062
Senast: Gunnar
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 990
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama