• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare glamsjo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 860
G

glamsjo

Hej

Någon som avlar singapura eller vet någon som gör det.
Hur får man tag på den kattrasen och vad kostar det?
Måste man importera från England och vad gäller i så fall?

Sv: Singapura

Det finns ingen fertil Singapura i Sverige än. Att importera från England är relativt lätt, eftersom de är rabiesfria EU-medlemmar, och det krävs inga extra vaccinationer el. dyl. Mer står på jordbruksverkets hemsida: sjv
Det luriga kan vara att hitta en uppfödare man litar på, och som man får köpa av. Det rekommenderas starkt att man hämtar katten på plats, ser till att få med sig ALLA papper direkt och gärna köpa från en uppfödare som tidigare exporterat till Sverige.

Singapura, ska det vara en raskatt? :eek: Intressant att ta en vildkatt från ett land med en massa strykarkatter, för att sen göra det till en raskatt! :rofl: Men visst är de söta såklart. :)

/Erica

Vad är problemet? Alla raser har ett ursprung någonstans, tror ju knappast evolutionen skapade stamtavlor... Det är inte en godkänd ras förrän typen är konsoliderad, precis som hos ridponnyer.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 145
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
503
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
459
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 823
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka